|
|
|
|---|---|
|
Hej! Då jag sedan tidigare vet att all världens BMW kunskap finns samlad här så försöker vi :-) Jag har bokat en tid i slutet på sept hos min lackerare för att få pyttelite rost åtgärdat och samtidigt få alla svarta plastytor längst ner lackerade i bilens färg. Nu till frågan; ovanför trösklarna på min E38 så sitter det små svarta "gummi"lister, en på framskärm, en på framdörr, en på bakdörr och en liten bakom bakdörren. Var denna också lackerad från fabrik om bilen hade nedlackering som tillval från BMW? Har sett bilar med både och innan och inte fått riktig klarhet...man vill ju att det ska se fabriksmässigt ut :-) | |
| Gummilistorna var inte lackade från fabrik. | |
|
Aha...perfekt. Då slipper vi oroa oss för dem :-) |
|
|
Plastkanterna (ca 10 mm) längst ner på dörrarna är målade i bilens färg. Om det är dom du menar. /N |
|
|
Såhär ser det ut på min bil.. Länk |
|
| Den silvriga..inte den gröna..den är såld | |
|
Har kollat rundt lite. Och det är som du säger bilar med lackad list och utan. Jag tror dock att dom som är nedlackade från fabrik, inte har listen lackad. Sen kan det ju vara olika på olika årsmodeller. Min kompis har en nedlackad, och på den är listerna inte lackade. CTech på detta forum har ju en 750 med Sport-paket. Dessa var ju nedlackade från fabrik. Är lite svårt att se på hans bilder, men tycker att det ser ut som att hans lister också är svarta. Han kanske läser detta och kan bekräfta eller rätta mig? |
|
| faceliftade bilar hade lackadade lister.. | |
| Kompisens är en face-liftad, och den har inte lackad list. | |
|
Min svensksålda från 2000 har lackade lister. Den var sån från fabrik. /N |
|
|
Hmm...verkar vara en soppa det här... Ingen som har optionet från fabrik och kan komentera/dementera? :-) Bara för att förtydliga så menar jag alltså listerna som sitter fast längst ner på varje dörr men även på skärmarna. Alltså de som följer med dörren ut när du öppnar :-) Nisse N: så din bil är hellackerad ända från midjelisterna och ner alltså? |
|
Scheckheft |
from årsmodell 01 är de nedre dörrlisterna lackerade i bilens färg. Innan 01 ingick lackade lister i sportpaketet eller via individualtillval. Mvh Scheckheft Aus dem All betrachtet ist die Erde Weiß und Blau, das kann kein Zufall sein! |
|
Stämmer bra, min bil är hellackad biarritzblå hela vägen från midjelisten och ned. Ser riktigt bra ut, tycker jag iallafall. Jag har fått all dokumentation från första ägaren (superpedant) och där har jag inte hittat något info omindividualtillval. Jag vet inte vad som ingår i ett sportpaket, men jag tror inte att jag har det. mvh Nisse |
|
|
Aha... Känns som att jag helt enkelt får skaka fram nya sådana och lacka dem samtidigt, tror det blir betydligt snyggare också då min faktiskt är en 01:a :-) Tack alla! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.