AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
456

M3 eller liknande rekomendation?

tomas84
Tjena!

De så att ja undrar vilken bil som nån kan rekomendera mig att köpa, ja vill inte lägga ut så mycke på den utan ska fixa till den själv..

/Tomas
Vill du ha en ruggigt snabb och samtidigt ganska lättrimmad sportbil ska du satsa på en Nissan 300 ZX TT [V6 med dubbelturbo] eller en Mitsubishi 3000GT [V6 med dubbelturbo] båda har 4-hjulsstyrning och en satans väghållning. Dock har mitsun även 4-hjulsdrift, och efter lite lagom mkt trim flåsar du ifrån 99% av de M3 du ser :)

Vill du däremot ha en snabb bill men ändå lagom komfort och plats för 4 så ska du ha en M3 :)

Detta är dock mina egna åsikter, antar att andra kommer klämma in 100 märken till.

När det väl kommer till kritan så handlar juh allt om egen smak iaf :)

Själv jagade jag eg en Nissan 300, men efter mkt tjöt från en polare så började jag även kolla lite M3, och hittade min drömpärla :)

Lycka till

cruZZe
De
219
Deetoy
BMW 520d Touring 2013
Jag provkörde en Nissan 300 innan m3:an och jag måste säga att m3:an är mycket godare. Sen var ju 300:an ganska sliten iofs. tyvärr. Lite otäck var den ock med 4 hjulsstyrningen. Ovana .. :)

** be as free as you want **
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Har ägt 2 st 300ZX, det är en bil med MYCKET stor personlighet.
Härlig komfort, det känns som att sitta i ett flygplan!
Ganska mysigt att höra två turboaggregat snurra igång också...det saknar jag med M3:an.

MEN, går det sönder något så blir det dyrt.

Lycka till!
/Klas
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Min turbocenter-chiptrimmade M3-93 300hk kör jämnt med en Nissan 300 TT från 60 kmh - 200. Har provat.

Mip
T_J
mip, du borde prova igen mot en annan 300ZX som oxå vart förbi turbocenter för chiptrimning = hejdoe M3..

Kunde inte låta bli :-)
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
jaja inget slår turbo det vet vi. Men att en icketurbo med samma litervolym (3.0) som en twinturbo kör jämnt är jä_ligt starkt av icketurbo M3:an. Jag kan ju osso smiska i en turbo i M3:an och då kan ju alla nissan gå hem o lägga sig. 8)kunde inte låta bli.

Mip
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Tomas84,

Vad är du ute efter för bil?

En som går fort rakt fram eller en som även gillar när det svänger?

Behöver du eller vill ha baksäte?

Har du tänkt trimma?

Vad får den kosta?

Om du kan svara på dessa frågor så är det lättare att rekommendera dig ngt.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Vill man åka fort och billigt rakt fram så är ju Corvette 80-talare ganska överkomliga! inte rostar dom heller... ;)
/K
tomas84
>> johann

Jag vill ha en M3 som inte kostar så mycke, jag ska köpa den nu när jag går ut 3:an på gymnasiet, baksäte spelar inte så stor roll men de skulle vara skönare att ha de, trimmningen beror på hur mycket pengar jag lyckas skrapa ihop, men de klart att jag nog kommer trimma den, helst om de går att fixa en m3 för under 100 000 så skulle de vara perfekt, men de verkar vara omöjligt kanske ska hålla mig till att köpa en 316i istället, men om du kan komma med något bra förslag så kanske jag tar m3 ändå..

/Tomas

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Du får ju en E30 M3 för under 100 000 SEK, kan inte det vara ngt?

Eller en Porsche 944, med lite tur kan du nog hitta en 944 Turbo för under 100 KSEK.

Skulle även rekommendera en Nissan Sunny GTI-R liten golfklassbil med 4wd och Turbo. Dock mycket kraft så drivlinan tar stryk. Har dock kollat lite och vissa säljs för rimliga summor med växellådor från b,la Fixit. Kan ju vara en skojig bil om handen kan fladdra över andra bilmärken än en Bmw.

Andra tips.

-Supra Turbo Äldre 3liters med enkelturbo.
-Porsche 928 S4- Kan du får för en bra Summa ( V8 och över 300hk )
-Ford Cosworth ( Lätt att få snabba )
-Mazda 323 GTR ( Som Sunnyn men en Mazda )
-Opel Calibra Turbo ( 4wd och Turbo och 6-vxl. )
-Eller kanske en Audi Cupé S2?
-Eller den äldre och redigt stabila M3 E30´n.

Hejdå.
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
Hej!
Tycker inte det låter som du vill ha en M3 E30!
En M3 E30 köper man inte för att vara värst vid rödljusen med..... det är en bil man köper som entusiast p.g.a dess historia och underhållande köregenskaper. En bil som man blir mer fascinerad av ju mer "man lär känna den"!

Detta är min personliga avsikt!

(har du planer att trimma en M3 E36 så lär du snabbt bli trött på "rakt fram prestandan" på M3 E30)

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

"BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an"
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
åsikt, ska det ju vara!!

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

"BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an"
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Nissan Sunny GTI-R, Honda CRX V-Tec och allt vad det heter ska du strunta blankt i, rent livsfarliga bilar om det smäller, har själv sett vad som blir kvar av dom. Hmm... 100.000:- ...en fin, trimmad 9000 turbo får du lätt, stylad och klar. 200SX är en potent bil som ligger i samma klass, ser ganska trevlig ut när man klätt ut den lite. Har själv kört Calibra, en trevlig och vacker bil, om man inte bryr sig på skrammel och lite så.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.