|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
7000kr för montering? Pratade med Ess förra veckan och lyssnade på vad de skulle ta för montering och programering av Motor och Lådan(Automat) de skulle kosta 10,000 Norska |
|
kosmaghz |
asså? aja, fan det är inte lite pengar... får se vad jag gör då... någon som installerat kamaxlar och har verktygen att låna ut i gbg trakten? Hört iförsej att man kan köpa verktyget på ebay eller nåt va? mvh |
|
Ska du köpa TS2+ kittet då? Blir saftigt :-) |
|
kosmaghz |
funderar på att be ess montera kammar och koppling. Sedan köper jag TS3 kittet och gör allting själv med kompisen på jobbet bara. Får se tills nästa sommar, fast betalar man ess för att montera kammarna osv så kan man väl lika väl be de göra allt... Får se som sagt... Mvh |
| Ska du ändå dit och så be dom göra allt, då får du säkert ett bra pris också, blir ju en fet beställning. | |
|
Hej Gör inte det Gör bara inte det helt enkelt hade det på min 320 02a på 9000mil köpte den beg av en Person här på Autopower som var extremt tervlig och ärlig osv med det hela sluta med att allt rasa i min super fräsha bil Jag kan tyvär inte komma exakt vad som hände men har du inte världens tid och pengar,verkstad så rekomenderar jag inte kompressor. Montera den hos CHIP CENTER som gjorde världens sämsta jobb enligt dom skulle det ta 5 dagar det börja med att jobbet tog nästan två månader sen höll bilen 2 veckor sen bye bye kompressor,förlora nästan 75 tusen på det Du får räkna med strul och ha det i tankarna håller det läcker det nånstans men det behöver inte betyda att det ska hända dig jag hade otur,,det börja med att bilen började läcka från returen det var alltså en olje skyld variant sen läckte oljan in i insuget och massa skumma följder... Jag vet inte jag vart riktigt bränd darför kanske jag reagerar som jag gör,,finns säkert massor med folk som tycker tvärtom men men lycka till, ring mig annars får du höra hela historian mvh |
|
|
En annan grej som jag måste säga är att det var extremt kul med kompressor låter fint men men Eftersom du rådfrågar så vill jag att du ska tänka ordentligt du har en 330 04 hur mycket är den värd runt 100-150 rätta mig mina vänner om jag är ute och cyklar pris mässigt om jag var du skulle jag sälja min bil istället för satt lägga ut 30-70 vad det nu blir skulle jag sälja bilen och köpa en M3 där har du en bil klass för sig själv..Byggt för att åka fort och tål hårda körningar..det är inte värt pengarna... Nu hatar ni mig allihoppa men han rådfrågar,jag säger mitt mvh |
|
|
catch me: Har för mig att intercooler tyvärr är tillval på kompressorpaketen från ESS, men det kanske ingår nu för tiden (hoppas)? Att det tog över en månad för Chip center att sätta ihop prylarna måste betyda att de var osäkra på hur det görs... Mvh |
|
|
I mitt fall enligt Chipcenter behövdes inte intercoller,,,och att chip center var osäkra tror jag inte på, dom är helt enkelt kasaa,,dom säljer samma kompressor kit på deras butik så de e deras egen produkt om man säger så. |
|
kosmaghz |
Tjena... Låter intressant,,, men vilka j*vlar de är på chipcenter, det ska jag komma ihåg. Låter ESS göra jobbet, och de kan säkert få ihop det felfritt. Sen att det läckte olja in i insuget och grejer hos dig, det är ett skitjobb av chipcenter. Men de lämnar ju garanti på sina jobb eller hur? har du försökt få de att reparera allt mm? Stäm de j*vlarna. PS: En 330ci med helförsäkring och kompressor slutar på ca 155k för mig, och försäkring för ca 10k/år, medans en m3 slutar på ca 230k för mig som billigast, och säkert det dubbla i försäkring, annars har jag tänkt mkt på m3:an, men tycker inte det är värt pengarna. |
|
Nu väger ju inte mitt ord så tungt, men jag har läst mycket skit om just Chipcenter... Så jag skulle inte oroa mig för kompressor bara för att inte Chipcenter lyckas... //Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.