AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.136

Navi professional versioner

Ja
5
Jason_Bourne
535d Touring -05
Hej! Är det någon som har koll på vilken version man kan uppdatera till i Idrive?
Jag har en 535d touring -05 och undrar hur långt upp man kan uppdatera denna?
Finns det nån förteckning om vilken version som är senast och "högsta" för resp. årsmodell?
Tacksam för hjälp!
/Jason
koppsnurr
jag har 2008:1 på min 540i 2006 men jag har inte kunnat få 2009:1 att fungera.
Ja
5
Jason_Bourne
535d Touring -05
Hej tack för ditt svar!
Jag antar att dessa versionsnummer är för kartor men det är väl så att det finns versionsnummer för själva programvaran också? Läste något om bakgrundsfärg på displayen att den skulle vara grå rep. brun beroende på vilken version man har.
J
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Efter CIP 25 blev menyn på start-bilden grå istället för brun.

Nyaste CIP är över 30 nu. Eftersom 2009-1 och uppåt är dubble layer DVD skivor, måste bilen uppdateras med ny mjukvara hos BMW.

Har precis uppdaterat från CIP 20.02 till nyaste CIP (måste kolla med BMW vad den heter) och har nu fungerande 2009 karta och den lite snyggare grafiken.

BMW i DK tog runt DKK 2000 för själva uppdateringen och alla enheter fungerade (för en gångs skull) efter uppdateringen.
Ja
5
Jason_Bourne
535d Touring -05
Ok! Tack Sim! Läsaren i bilen läser Dubble layer och det är bara en mjukvaruuppdatering?
Är det billigare i Danmark? Märkte du någon skillnad förutom att grafiken blev lite annorlunda?
Det blev ju massa nya frågor men man är ju lte nyfiken på hur detta funkar.
/J
koppsnurr
Jag har läst någonstans att man kan ladda ner programvaran och instllera den själv. Har någon gjort det?
Ja
5
Jason_Bourne
535d Touring -05
Hittade en länk PB men undrar om detta funkar och om man verkligen vågar.
Tänk om hela skiten brakar ihop och det inte funkar alls, då känner man sig nog rätt rökt.
SIM lät ju lite som det var ovanligt att alla enheter funkad när han skrev sitt inlägg.
I det läget är det ju skönt att kun
na gå tillbaka och få fixat det hos en riktig verkstad.
Här är länken för den som vågar.
Länk
Jason
Visa användare
82
x3mkungen
540 IA -94
525D -08 E61
Porsche 911 -86
Är det nåogn osm vet mer än grå/Brunfärgen som ändras? blir det fler meyer?. lästen någonstans om Fartkamera meny.

kollar man på denna länken så ser det klart anorlunda ut än det gör i min E60 från 2005

Länk

När dem kör den uppdaterringen på alla systemen vad är det mer osm blir uppdaterat och till vad ?

såg en tjobbe i USA som kunde få ljud när han larmar av och på bilen. jag kan bara välja att blinkersen blinkar. kan detta också vara en feature som kommer?

Visa användare
82
x3mkungen
540 IA -94
525D -08 E61
Porsche 911 -86
Btw. jag brände en 2009.1 skiva o det ville inte alls min läsare ta emot.
kom upp

Stäna av bilen och starta igen om 5 minuter.
så jag tog ut den skivan och satte i den "gamle" 2008.2 och efter en fika och en gräsklippning så funka den gaamla igen.

Har bokat tid för uppdatering av bilen den 8. Håller tummarna
Ja
5
Jason_Bourne
535d Touring -05
Här komer en länk som har lite fakta såg jag nu.
Länk

Jason
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Snabbt svar från iphonen:

1. Du kan inte själv uppdatera mjukvaran i bilen på E60/61 det gäller endast för gamla nav systemet, mk2,3&4 och vad de än heter. 

2. Fartkameror: har det på min 2009 skiva. Något man måste lägga in själv.

3. Tycker min idrive är snabbare, navin har mycket bättre poi sökning samt grafik. 

4. Bor i DK, därav besöket hos BMW i dk. Det är billigare i Sverige och Bmw vet mer om bilar med mkt utr 'over-there' ;-)
koppsnurr
enligt engelsk forum finns ingen software upgradering av Nav System Professional (DVD) för E60 för att klara dual layer och 2009:1. Det görs direkt från DVD:en med 2009:1. Vet någon om detta är sant?
Je
32
Jere
F10 520D Xdrive A - 2014
Hej,

100% själv provat, i min business navi hardware (mindre display) , den läser skiva med 5,2 DVD+R DL för navigering och också DVD+RW med ungefär 1500 låtar.
Jag har CIP 22 upd. 2006.

MVH

Jere
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.