|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle byta ett ok på min 2000 -70 beställde ett ATE ok från laga.se men det visa sig att det inte var samma som satt där sen tidigare, frågan är villka bromstillverkare fanns det till dessa bilar ? Girling ? ATE ? oket kommer från en 2000 -70 precis som min bil, skillnaden är att på mitt ok ska där sitta två rör gängade från sidan, men på det jag beställde ska det bara sitta en slang mitt på, hoppas ni fattar vad jag menar. Jag kan inte hitta någon märkning på det befintliga oket som skvallrar om fabrikat. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk | |
|
Länk Bilder på oken, dom två första är på det oket som sitter där idag. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
På dom första bilderna ser det ut som ett normalt Ate 4kolvsok,men det andra är ju ett för enkelkrets 1kolvs undrar om inte det kommer från en äldre? Undrar om det inte såg ut som på sista bilderna på din bil orginal men din är uppdaterad,har inte full koll på 00. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Ska naturligtvis stå 2kolvsok för flytande ok var knappast uppfunnet på 70talet:) Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Kolla på länk så ser det ut att finnas både 2 och 4kolvsok till din bil Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Japp ! tack trucker ! det är ett 2 kolvs ok jag fått så det måste vara ett 4 kolvs som sitter där idag. Det ser man ju nu på utformningen av oket, tack vare din vägledning :) Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
Så var det på 02 med,dvs att 1502 hade enkelkrets fram och alla andra 02 hade 2 krets fram.(rör som din) Mvh Jonas B. |
|
|
Nu är ett nytt ok beställt 4kolvs ATE från en 518 E12, hoppas bara det passar. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
Så nu sitter nya oket på plats, det passa som handsken :) Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.