|
|
|
|---|---|
|
Jag var inne hos min lokala BMW service för att få en ny CD/radio del. Då hittade de också ett fel på stop/go systemet (jag har inte märkt något fel). De ville behålla bilen en dag till för att göra en omprogrammering. Detta misslyckades totalt, de påstod att det fanns någon konflikt i BMW:s centrala system vilket gjorde att detta misslyckades. Nu fungerar inte stop/go överhuvudtaget. De vill nu få tillbaka bilen en dag till om ytterligare några veckor för att försöka igen. Är det någon annan som också fått en misslyckad omprogrammering eller är det bara min serviceverkstad som misslyckats? (Felet på CD/radio är också kvar, de bytte istället ett relä som de trodde krånglade, så felet att displayen bara fungerar ibland är fortfarande kvar.) | |
Ghost Rider |
japp haft samma problem med omprogramering fast detta gällde inte stop and go funktionen haft min bil inne 5 ggr för samma fel och ska in den 16 sept för försök nr 6 bedrövligt enligt mig Christer Andreasson BMW 123D Coupe |
| mjukvaruproblem är inte mekanikernas fel, dett är programmen från tyskland. man kan ofta bli dirigerad att genomföra en programmering. det är oftast inga problem, men ibland strular det tyvärr | |
|
Jag anklagar inte mekarna för att det inte funkade, men tycker att ett stort företag som BMW borde ha bättre ordning på sin serviceutrustning. Eftersom jag innan BMW:n under 6 år körde en japansk bil är jag heller inte van vid att bilar krånglar. Men det är tydligen bara att välja, körglädje eller felfri bil! |
|
|
Kan nog hålla med om att det är svagt av en så pass dyr bil att de inte kan programera om datorn i dem. Skulle själv inte betalt för det sen är det ju frågan om vad man skall ha för ersättning för att de skall ha in bilen ytterligare en gång . De tror att alla som har en BMW gladeligen åker till verkstaden stup i ett . Bilen skall vara på vägen inte på verkstaden Ha de T |
|
|
Det har inte varit tal om ersättning, däremot vill de ha 250 kr för en lånebil. Tycker det är ganska dåligt eftersom det var de själva som misslyckades med både omprogrammeringen och att fixa Radio/CD vid det första tillfället. Borde de inte ställa upp med gratis lånebil?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.