|
|
|
|---|---|
|
Hej vad tycker ni är ett rilligt pris på en bmw m3 e 30 | |
|
Beror ju helt och hållet på bilen i fråga men jag tycker mig ha märkt att de brukar ligga mellan 120k och upp runt 160k nu, kanske mer också. Varför så många stjärnor i rubriken? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jahadu.... He,he..är det någon bilmodell som skicket/historik osv är helt avgörande på för att sätta ett någorlunda "rätt pris" så är antagligen M3 E30 högt upp på den listan.. Men ja..ett bil i hyfsat bruksskick i originalutförande och inte "rörd" för mycket(inga fel som tarvar för mycket ur plåskan )kanske man kan få för några lappar under 100 000 kr.. Sedan så stiger priset nästan oavbrutet uppåt beroende på skick :) Bilder,historik, serviceuppgifter osv krävs som sagt för att ge en någorlunda rätt prisbild.. Beror ju på om man vill?!? sälja den utomlands också...Finns lite mera resurser i penningväg där naturligtvis.. Mvh Janne. |
|
|
Nja....jag instämmer nog mer med Johan's prisbild....en bil i vettigt bruksskick, inga synbara defekter/skavanker, ingen rost ngnstans alls, inga omedelbara renoveringsbehov utan allting fungerar, dokumenterad historik samt att bilen rullar igenom sbp med blankt papper hur lätt som helst....då börjar priset på 120K Historik och dokumentation är viktigt som nämnts Sen spelar det också roll om det är en s.a.s "vanlig" m3'a....eller sportevo-utförande Mvh Ferenc |
|
|
Ferenc: Om jag ska vara lite "petig" så är den fiktiva bil du beskrev för 120 papp bättre än vad jag skrev på "min" beskrivning av vagn :) Mvh Janne. |
|
|
Janne T: jo det har du rätt i....o därmed är vi också överens om prisbilden :) en parantes: min beskrivning motsvarar min egen bil...och nej...den är INTE till salu...min bil har bytt ägare för sista gången :-) Mvh Ferenc |
|
| Här är en för drykt hundrigen... Länk | |
|
Känns lite som om man betalar 30papp för bilen och sedan får betala minst 80papp för kultstatusen? Visst är M3 E30 en trevlig bil, men den har ju inget att hämta prestanda mässigt mot bilar i den prisklassen. MVH |
|
|
Håller med om att motoreffekten och accelerationsprestanda inte ger maximalt för pengarna. Men du får mycket körglädje och med mkt små modifieringar kan de gå mycket snabbt runt en racerbana. Mkt fin balans i chassit. Men visst har den uppnått kultstatus och fina ex ökar sakta men säkert i värde. Man kan nästa se bilen som en investering. Har haft två M3e30, en "vanlig" -87:a och en sport evo. Båda var betydligt bättre investeringar än vad banken kan erbjuda. |
|
|
Efter som det finns fler som vill köpa än som vill sälja blir priset där efter. Vanliga E30 är också på väg upp. Sedan har M3 E30 en historia som gör att dom kommer att leva kvar som samlarbilar, samma med ur-quattro,ford cosworth med flera. Jag vill hävda att köpa en M3 E30 är en säker affär om man inte totalskrotar den. Sedan är det alltid skick som avgör hur mycket man skall betala. //Fredde |
|
|
Hej var skulle köpa en på bmw m3 e30 som ligger ute på blocket Den skulle vara fin men den var rostig överalt inte roligt nar man åkt ' en bit skulle inte rekomendera den till någån |
|
|
plåtis, vilken bil var det? M3 E30Länk |
|
|
Bilen som ligger ute på blocket värmland för 108000 |
|
| Har någon mer titta på m3 ? | |
|
Den här skulle jag ta en närmare titt på: Länk |
|
michael.anki |
Hej Jag skulle nog säga att det inte finns ett rätt o rimligt pris för en M3E30. Det handlar mer om betraktarens ögon o börs. Själv kan jag ge mer för en seriös o fin bil. MVH Micke Bmw idag Bmw imorgon |
|
M3 Frazze "Min bil ar bytt ägaren för sista gången" ;) Länk annars har ju även denna kommit in: Länk |
|
|
Richieee: det där är inte min bil...min är inte röd, ingen 90'a och jag bor inte i malmö... Mvh Ferenc |
|
|
Den röda i Malmö ser misstänkt lik ut denna "sport evon" ;) Länk |
|
michael.anki |
Absolut samma bil! Bmw idag Bmw imorgon |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.