|
|
|
|---|---|
|
Har en svenksåld 523i 96a, två tidigare ägare. På mätaren står det 230000km men när man kopplar upp den vissar den 630000km... Är det möjligt? I övrigt i fint skick | |
| Klart det kan stämma-Den är ju snart 14 år gammal. | |
| Skruvad? | |
|
Visst kan det stämma, och det är ganska enkelt att kolla upp om miltalet är riktigt. bara att begära ut besiktningsprotokoll, ringa runt till de verkstäder som servat den tidigare, samt prata med tidigare ägare. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Men då skulle den alltså ha gått 4500 mil per år i snitt? Det verkar faktiskt inte rimligt, om den inte varit taxi då, vill säga. Men det borde ju synas på inredning mm. 630000? Det mpste vara någon slags rekord. |
|
|
hoho, brorsan köpte en e90 förra året vid sommarn, den hade rullat 4300mil vid inköp. IDAG ligger han på 9300mil.... 5000mil på "bara" 14 månader. och han använder INTE bilen i jobbet. helt sjukt. |
|
|
Residence du skulle kanske ge din bror vallium så han lugna ner sig lite Ha de T |
|
| 4000 mil/år är inte mycket...Ligger på mellan 5-6000 mil/år med min "bruxis", endast privat körning! | |
| Det är därför BMW är poppis att skruva - milen märks inte så tydligt. | |
|
kör mellan 3 - 5 k mil per år med mina bilar. Det är inget ovanligt. Tyskarna kör ju rätt mycket, de bilar som inte gått i yrkestrafik som rullat mest som jag sett ligger väl på omkring 20k mil /år. Länkade för några år sedan till E65 som hade rullat 100 000 mil på 5 år knappt som då låg ute på autoscout24 för en tredjedel av vad en normalmilad E65 betingade. __ Min bil: Länk |
|
|
se här >> Länk __ Min bil: Länk |
|
|
63K mil för en 96 är absolut mer än normalt men inget att bli helt chockerad över. Troligen har den gått mest långa resor då den fortf lever efter så många mil. Minns en Mercataxi jag åkte med för några år sedan i Skara, den hade gått 23K mil på nästan exakt ett år. Går bilen dygnet runt är de inga problem. |
|
| Jag kör ca 5000-6000 mi per år. | |
|
Körde dieselmerca tidigare ca 4500-5000mil/år jobbpendling. Finns en kompaktmerca W115 i Sthlm som rullar som taxi med 115´mil. Normalt för taximercor innan "plasteran" var nog 80´-100´ innan det var gonatt. 10-15´mil/år är nog vanliga taximil. |
|
|
20000 mil/år och inte gå i yrkestrafik? Ok, kanske privatägd men personen i fråga måste ju köra med den i jobbet, eller? 20000 mil innebär 55 mil per dag om man kör årets alla 365 dagar och det lär ju vara svårt att hinna med på sin fritid även om man enbart kör på Autobahn... ___ //Ulf |
|
|
Residence, bilen kan ha fått ett nytt mätarhus med efter 40 tusen mil. Dessutom har ja hört att det finns folk som bor i norr, där de har långt, väldigt långt till jobbet. Jag vet inte om det är sant, men stämmer det kanske det blir de miltalen på dom åren? :-) Det viktiga är väl bilens skick, om den verkar fräsch och kry, inte miltalet allena? |
|
|
Jag kör en del oxå här har ni mätarställningen på min 520d som är tagen i trafik 28 april 2006 Länk www.byebyepolizei.se mötesplatsen för dig som gillar bankörning |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.