AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.028

Vad tycker ni att den är värd ?

Tjena Tjena
Har gjort en annons på min 730 som jag böt mot min föredetta 528im.
vill sälja den föratt jag är intresserad av att köpa nån nyare bmw
men nu till min fråga, varför har inte en enda person ringt ?
jag har bara fått massa brev vänner på mailen.
har ingen fel alls på bilen förutom lite stenskott och en liten buckla vänster om bagaget.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Vad begär du för den?

Frasse
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Är det denna?
Länk
Privatimport, 13 ägare på 6 år .....inte direkt så folk springer benen av sig efter en sån direkt.
Mycket bil för pengarna men vad hjälper det när det finns ännu billigare liknande....då blir det ju ännu mer bil för ännu mindre pengar.

Frasse
-J
167
-Jonas-
320d XD F31 -15
Du behöver nog dumpa priset med minst 10.000:- skulle ja tro...
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Ja sänk priset och sälj fälgarna för sig om det nu är bilen i annonsen

Ha de T
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...du har haft ute annonsen i 10 dgr!
Vet ju inte hur snabbt du vill ha sålt den, men naturligtvis vill väl alla sälja sin vagn helst samma dag, men det är en utopi idag..iaf denna typ av bil.

Blocket gör ju att det går ganska lätt att jämföra med andra liknande bilar i alla fall i närheten och det gör ju att priset är viktigt för många..
Nu har du inte haft bilen något längre , du har bytt till dig den nyligt, vilket då ytterligare försämrar dina chanser att få ut önskvärda slantar med hänsyn till bl.a "ägandetid"...

Visst, bilen ser ju fin ut på bild osv och det finns ju "lik E38:or" som man inte ska jämföra med(antar nu att skicket är hyfsat gott) så jag tycker du kan vänta ett tag till innan du börjar sänka..

Jag som bor "ganska högt upp i landet" tycker inte att priset är sådär "jättefel", men visst, det finns en hel del E38:or att kika på för dessa slantar..

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tilläggs funderingar:
Finns det några vinterhjul till vagnen?
20 tums däcken är ok?
Mv o kupeúttag?

Vintern närmar sig och säkert vill somliga ha dessa prylar i en vagn, helst fräscha prylar också vilket gör att det kan bli lite "problem" att sälja just nu om man inte har detta..

Mvh Janne.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Måste även tilläggas att många svenskar har fördomar gentemot folk med icke skandinavisk klingande namn och tror att alla invandrare är skojare och försöker lura dem. Det kan också bidra till att du får svårare att sälja bilen även om den skulle vara hur fräsch som helst.

Det finns vinterdäck,
och sommardäcken är det ungenfär 5 mm kvar.
Det är synd om man tror att personen är skojare bara föratt han/hon är invandrare. men det är säkert många invandrare som har blåst folk , samma sak med svenskar skulle ja tro.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.