|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Det är olika borr på maskinerna M50B20 har 80mm borr & M50b25 har 84mm borr. | |
| OkejOkej men om jag hänger ditt en topp från en 325a då ger de något är det ens lönt att kolla i det?? | |
|
Förutom att förbränningsrumen är förstora för borret så är ventilerna i 325 toppen större än i 320 toppen så risken är överhängande att dessa kommer för nära cylinderväggarna. (detta är inget jag testat) Annars kan man bygga en trevlig kortslagig maskin med 325:ans borr & 320 vev blir runt 2,2L borde med rätt kammar kunna varav fint :) |
|
|
Jaa detta är ju sant, Men jag har beställ högkomps kolvar nu så, Sen vet jag inte riktigt vad man ska köra med för kammar, Funderar på hur 325ans kammar är om dom är lite vassare eller samma någon som vet ?? |
|
|
Hos koed.dk kan du hitta kammar till motorn för runt 6000:- paret. Finns lite olika varianter. |
|
| OKejOkej ska kolla lite där. Men ingen som vet något om 325kammarna ?? | |
| Nu har jag ett dilema, Min polare säger att dubbla insugkammar ska vara något att satsa på men jag vet inte någon som kan hjälpa mig ? | |
| Ingen som vet något om kammarna?? Vore väldigt hjälpsamt, =) | |
| Nu har jag en fråga åt min polare här, Han ska byta toppakning på sin 325 e36 92a, Hur lång tid tar det ?? Jag har ingen anning då jag river allt hahahaha | |
| NU ska det byggas avgassystem men vill inte har massa muller utan den ska låta vasst, Ska på extraktorgrenrör sen efter ska ha dubbla utblås ett på vadera sida ovalt men sen dämpare åde vad ska jag använda? Ska jag ha 2x2" eller 1x2,5" ? Hjälp mig nu killar och tjejer :D föresten så har jag monterat dubbla insugskammar nu fick svarva lite på insugskammen så att det skulle stämman med kjedjan, | |
|
Jag har kört med följande på min M52B25 M3 3.0 extractorrör dubbelt 2" ca 80cm sen enkelt 2,5" en fullflödes dämpare längs bak detta system lät gött samt inga problem på träffarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.