|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Yamaha 600 TTR går att köra året runt med. =) | |
Buspelle |
335an rullar året runt. |
|
Normalt Audi A2 1.4 Tdi (till och från jobbet) BMW när hela familjen ska med (inkl barnvagn) |
|
| 325:an | |
|
E91:an får väl räknas som bruksbil men i ärlighetens namn så är det äkta hälften som kör den mest. E24:an är bruksbil sommartid, funderar på att köpa nåt eget att åka i under vintern. Kraven är att den snabbt skall bli varm i motor och kupé (kommer troligen att ha den parkad utomhus), ha hyfsat lastutrymme (läs rymma ett flipperspel). Förbrukning mindre viktigt då jag inte åker längre sträckor. En X5 finns på förslagslistan men jag har inte forskat i det där med måtten på lastutrymmet, nån som vet? Sen gillar jag egentligen inte SUVar men en E39 touring rymmer inte ett flipperspel. Förslag emottages! mvh Purre |
|
|
328 -98 Cab året runt, som jag har monterat drag på, eftersom jag inte har förstått det där med att ha flera bilar! Enda nackdelen med den är att den har ett sänkt M3-chassi från fabrik (väldigt låg är den) så det är lite jobbigt när jag drar husvagnen på vintern och det kommer en snövall, annars är det suveränt grepp, perfekt med abs och antispinn. Det är denna bilen vi i familjen har som första val när vi ska åka någonstans, vilken tid på året som helst! OM man nu inte behöver packa mycket… Ska erkännas att packutrymmet är lite begränsat… Är BMW så dåliga bilar att de inte håller att köras med, medans Audi, Volvo, Saab, Opel mm bygger bilar som man kan köra och inte bara behöver stå i ett garage och tittas på? Jag skulle skämmas om jag skulle köra runt i en annan bil än min bil (förutom sambons bil för det är inte konstigt att man har var sin bil och hon har numera en Volvo V70 2,5 T -05) för då hade jag erkänt att BMW inte är något att ha mer än för egen beundran hemma i garaget och för att kunna impa med att man äger en BMW!? Det liknar de där klistermärkena som satt på många skrothögar förr där det stod typ att Ferrarin e på verkstad, därför kör jag denna bil! Vänligen- Stefan |
|
michael.anki |
Bästkusten... du har inte fattat grejen att ha en bruksbil o en entusiastbil??? Bmw idag Bmw imorgon |
|
Jodå det har jag fattat, men jag anser inte att E36, E46 är en entuiastbil om den är näst intill standard och då inkluderar jag M-modeller mm, men en väldigt modifierad så kanske (och då tänker jag inte på ett spoilerkitt som vem som helst kan slänga på och tonade rutor och ett sportsystem). Men en E31:a är det, men då skulle jag fortfarande haft den som bruksbil på sommaren, för att om jag tycker att den är fin, så vill jag att andra oxå skall få se den, och så vill jag synas med den. För det ÄR roligt när folk kommer fram och vill prata om bilen, men det gör inte folk så ofta när den står hemma i garaget. Men jag skulle fortfarande köra en BMW på vintern (fortfarande min nuvarande). Det är tex inte många som anser att en Volvo T5, T6, eller V90 är annat en en bruksbil, så varför skulle en BMW E46 vara det, för det är väll motsvarigheten till Volvo 940 eller Saab 93, en familjebil (bruksbil)? Vänligen- Stefan |
|
| V70N aut -06 | |
|
Peugeot 206 SW 109hp, 197km/h...wroom... :-) |
|
michael.anki |
OK Bästkusten,säger du det så! Bmw idag Bmw imorgon |
|
Har en Jaguar S-type V8 som brukshäck... |
|
|
Väl talat Bästkusten, jag kommer att köra min E31 -95 M73 året runt. Har dock inte monterat drag ännu men det står på önskelistan. /AGW |
|
|
9-5 aero och mondeo 3,0 V6. |
|
|
945 grand luxe som gårdens slitvarg och E39 som bruksbil till det vardagliga. mvh |
|
|
3.0S -72 Är det för varmt så att AC:n behövs plockas en SAAB 9-3 Aero -00 fram. Per L |
|
|
Kris på de flesta fronter. BMW avställd. Lånad 940 vid behov annars Sunbeam Sports Model med 1st låg växel. Toppfart 22-23 km/h.. |
|
|
Tidigare Volvo 855 2,5 SE -95 men fick sambon när vi sålde hennes gamla 9000. Köpte en MB 200D -87 som tyvärr inte är lb-reggad (5500:-), funderar på att hitta nåt annat. Finns det andra bilar än BMW!? |
|
| Kör en Golf 5 GTI DSG till vardags. | |
|
Volvo 855 R -97 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.