|
|
|
|---|---|
|
Hej, Idag åkte jag med formodligen en av Sveriges och kanske världens brutalaste M5 turbo. Bilen är en e34 karossen och totalt ombyggd i motorn. Vid 1.0 bar lämnar den +700hk på hjulen och vid max laddtryck 1,6 bar uppskattningsvis runt 1000hk på E85. Den är så jävla stark att den inte ens gick att mäta effekten på varken rullande landsväg (Turbocenter) eller rototest. Det gick nått fruktansvärt!!! I 4an och 160km/h så spann det hejdlöst i säkert 40-40m på motorvägen (255mm breda gatdäck). Alltså, bilen är helt sinnessjuk. Den accade snabbare från 200 och uppåt än vad min 325 gör på 2an i 50 och uppåt. Dessutom går den på E85, så tom miljömupparna blir nöjda *haha* Mvh Marin | |
|
Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Finns flera sådana,värre än denna är väl bla Ålands Connys M5:a! Länk Mvh Patrik |
|
Om den är värre än Tonys bil kan jag inte svara på men grabbarna på AG:s bilverkstad i Norrköping kan verkligen sin sak. //Marin |
|
| Vore kul om ha nville komam tilll vårt flygfältsevent 20 september. Maila gärna mig på gustav@m5board.com så är han varmt välkommen. | |
|
Ag:s bil är sjuk har sett den på flera race. De smäller något brutalt om den bilen. Men verkas som han inte får så bra grepp från stillastående men de är väl inte så konstigt. Från 50 och uppåt skulle de nog gå bättre. |
|
|
Marin ,du har mail :) |
|
|
M6 slakt! Kolla länken :-) Länk |
|
| fy fan vilken bil :D skulle va kul att se hur den står sig mot lambos och ferraris | |
| ser ut som om m6:an står still:P | |
|
Skönt monster! ______ |
|
|
Mycket föredömligt tänkt av A.G.s om det blir trängselskatter i Norrköping. Den där bilen är väl den enda som kan fylla villkoren, "Går så snabbt att varken fartkamera eller trängselskattesystem hinner med":)) Vackert! Mvh Asken |
|
|
Uppdatering: Ny större turbo och spridare monterade. Bilen bromsad till 1059hk på bakhjulen! |
|
| Martin: Har du nån info om den vita e36an som står utanför AG:s, har hört att de finns lite häst i den oxå, inte i närheten av tonys M5a men... | |
| den har ja sett några gånger..men smäller det fortfarande lika mycke? | |
| hade vart kul att se ags m5a piska alla bilar som m5 board får ihop faktiskt =) man måste se den m5an live för att förstå. fast hörselkåpor är att rekomendera. | |
|
>>Ceroz Troligtvis en kundbil. //Marin |
|
| han köpte ju fabriksbyggt 3.6 liters block med 3.8 vev. fick den bänkad till 1300 hk men kort därefter sprack blocket. det är vad jag hört iaf. | |
|
Länk 458 Italia slakt *haha* |
|
|
M5 turbo förnedrar Bugatti Veyron *hahaha* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.