AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
51.691

E61 snyggaste kombin

Sida 3 av 3
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Ztefan, snygg bil. Är dock fortfarande anti svarta njurar :-)
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Fast inte gör en 06:a 530iAT 0-100 på 6,6sekunder, coldhex!

;)))
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

6.6s är vad den manuella behöver medan automataren gör det på 6.9s.

Den nya 272hk kapar dessa tider med 0.1s.

___
//Ulf
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Programmer: Yupps, fast coldhex automatare ser så välpolerad ut att den kanske gör sprinten på 6,6 ändå...;))
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Bilen såldes idag för utsatt pris.

Det har varit ett helt sjukt tryck på denna bil. På ett dygn har jag fått 17 mail och flertalet telefonsamtal.

Varför var det sånt hysteriskt tryck på bilen? Var det skicket och bilderna? Jag var ju inte direkt billigast på blocket snarare dyrast, köpte den för 275 för nästan ett år sen och sålde den för 265 så det känns helt ok.

En liten rolig grej var att killen som köpte den var spekulant på bilen då den stod på BMW Group, men jag han före honom den gången, men nu är bilen äntligen hans :-)
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Grattis Coldex till en bra affär. Tror det var en kombination av rätt utrustning och det fantastiska skicket på bilen. Sedan finns det nästan inga 530iAT att få tag på idag. På bytbil finns det endast 4 st som gått under 8000mil varav denna Länk! som ligger närmast din bil i utrustning och mil är prissatt till 315'(!).
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Man MÅSTE ju inte köpa hus bara för att man har barn.
Stor lägenhet fungerar också. Då får man mer tid med både barn och bilintresse.

Tro mig jag vet!
mvh
/L (husägare byggde 2006)

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Leffo>>>>?

Mvh Janne.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Janne.

Mitt inlägg var menat som svar på coldhex påstående längre upp:

"Skulle önska att det var billigt med hus, men så är inte riktigt fallet här i GBG. Och att försörja familjen med barn och allt är inte gratis. Det är farligt nära att jag trillar dit i villa, volvo träsket. Ser framför mig en grå V50 bara för att kunna ta sig f"
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Det är kanske så. Vi bor i hyfsat stor hyreslägenhet nu. Dessutom äckligt nära jobbet dvs. jag har lätt 1.5 timme mer fritid än dom som pendlar.

Men ändå lockar det med villa. Jag återkommer om några år om det var rätt val :-)

Radhus är en alternativ, men det känns lite som en dyrare variant av lägenhet bara, med grannar vägg i vägg. Ligger man där i fillingarna på uteplatsen och så kikar nån tomte fram bakom häcken och undrar vad man gör.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Att bo i stor lägenhet är idag knappast så mycket billigare än villa. Fick ny ränta häromdagen på 1,28% så boendekostnaden i villa just nu är ju helt ok men visst, ska man ut och köpa så är det ju en del pengar som måste upp och man rör sig kring våra tre större städer.

Sen är ju frågan om det verkligen är så mycket billigare att köra Volvo. Ska man köpa nytt så är ju svaret ganska självklart men köper bättre begagnat så är skillnaden väl inte så stor? Kör hellre en 4 år gammal BMW än en 3 år gammal Volvo. Drift och underhåll är likartade.

___
//Ulf
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Grattis Coldex! och synd för mig,som var en av dom 17 spekulanterna :(
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Ja det är bara att beklaga sorgen över din bil.
Det går över när du skall gifta dig som min Mamma brukade säga
Har inte gift mig än men det har gått över ändå
Hoppas att du snart är tillbaka i BMW träsket för det är en lugnande effekt här i livet

Ha de T
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
@coldhex Fint att det är tryck på E61 med M-sport.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.