|
|
|
|---|---|
|
Någon som har reservdelsnummren till kallklimats vevhusventen, slangarna m,m det man behöver för byte? till m52 motorn, tänkte byta den innan vintern kommer för det sista man vill är ju att den fryser igen. tacksam för svar. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är nog enbart M54 motorn som har en ombyggnadssats. M52 före motorn före 09/98 har inte dessa problem i den utsträckningen alls.. Däremot from M52TU 09/98> så ser det liknade ut som på M54 men till M52TU finns ingen coldklimatsats. Man kan kanske använda M54 till M52TU . M54.520 2001. Länk M52TU 520 1999. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Okej, det var mer än jag visste. Har ej TU, så det bästa jag kan göra av situationen är kanske att isolera slangarna? Det hade nämligen frysit igen för tidigare ägaren. |
|
|
Har varit på BMW och kollat upp detta. Delarna passar även M52tu. Funderar dock på hur jag skall göra. Har läst att en del fått ökad oljeförbrukning efter ombyggnation. Vad det nu kan bero på!?? Skall nog iaf plocka ned allt och göra rent. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är ju inte fel att byta ut vevhusventiationsklockan på en M52, de ger sig förr eller senare. Se till att ha fräsch olja i och ge sjutton i att köra korta kallstartskörningar ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Okej, byter nog ut klockan då och isolerar slangarna. Tack för hjälpen hasso! |
|
|
Hej! Lånar tråden lite med kanske en dum fråga.. Jag hittar inte klockan, tryckregleringsventilen,cyklonen,membranet o allt vaf** jag har snappat upp att Nr1 på sprängskissen heter på mecas, mekonomens, eller autoexpertens hemsida?? Nån som kan ge lite hjälp. min har gett sig, o jag vill gärna göra lite jämför priser, eller helt enkelt bara veta vad den kostar. 520 E39 Touring Sen -98 M52 Enkelvanos MVH//Emil |
|
|
Hej, vevhusventilationsklockan kostar ca 5-600:- på BMW. //H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.