AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
866

Hög motortemp vid stillastående

zo
83
zorro_boy
E61 530DAT 2008 Lci
har lite problem med e34:an -89 520i
har nyligen bytt kylarslangar och sedan fyllt på och luftat i alla konstens regler, men när jag ligger o kör på väg så håller sig tempnålen rakt upp och när jag stannar jag till då så är den undre kylarslangen kall, men låter jag den stå en stund så går tempen upp till nära rött och slangen är fortfarande kall men om jag öppnar luftskruven på termostat huset och låter lite vatten rinna ur så blir genast nedre slangen varm o tempen sjunker, och sen blir det likadant när bilen får stå över en natt, samma procedur måste då göras om igen!! blir tokig på dehär....
någon som har bra tips?
zo
83
zorro_boy
E61 530DAT 2008 Lci
EDIT: Jag har värme i kupén!!!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Låter precis som luft.
I bland går det jätte lät att lufta o i bland e det dö krånligt.

Har du luftat i uppförsbacke?

__
/Chrille
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Kan ju iofs också vara termostaten som felar men troligtvis beror det på luftficka som gör att den inte öppnar och undre slangen förblir kall..

__
/Chrille
zo
83
zorro_boy
E61 530DAT 2008 Lci
japp har tagit en stordomkraft o hissat upp den, jag bytte termostat o vattenpump på den och efter det var det okej sen när jag luftade efter manualen, men sen när jag bytte kylarslangen 40mil senare så har det börjat med det här, den omgjorda luftningskruven på kylaren läcker lite grann när bilen har nått upp till sin temp, ska testa o täta den bättre sen..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.