AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
850

Omega eller inte?

sk
135
skorpionking
540ia Touring -99
Hej!

Har fått ett olje läckage på en 540ia-99 12000mil (svensksåld och kollad så att milen stämmer) tror att oljan kommer mellan motor och växellåda misstänker packboxen har haft ett liknande fel på en annan bil.

1 vad kan det kosta o byta på en verkstad?

2 Funkar och vågar man hälla i någon tillsats i motorn typ Omega som det skrivits mycket om här på forumet.

3 vad är det för färg på växellåds oljan tog för givet att den är röd men man vet aldrig (lådan har grön skylt)

Tacksam för svar

Peace=)
Conan999
Vi hade exakt samma problem på våran V70. Provade Omega men det hjälpte ej. Fungerar nog bara vid mkt litet läckage

Conan999
Visa användare
184
Beemer-Tompa
525ia Touring-01
Hej!

Jag har det vanliga felet på min e.39:a att styrväxeln läcker/fuktar, och detta har upphört eller iaf märkbart minskat efter omega inblandning.

Dock har jag haft en annat oljeläkage typ som du har nu fast på en alfa där hjälpte inte omega. Men dem 399:- har jag för mig en burk omega kostar kan man alltid testa och hålla tummarna, då det är säkerligen en av de dyraste reparationer du kan göra på en bil, när det är läck mellan motor och låda. Nåja lycka till iaf.

Beemer-Tompa
sk
135
skorpionking
540ia Touring -99
Hej igen!

Lite uppdatering:

Nu fatar jag ingenting tog en runda igår på ca 15mil o sedan körde jag in bilen i garaget och la en pappskiva under för att se om det kommer mera olja och om det verkligen kommer mellan motor och växellåda men till min stora förvåning så hade de inte kommit en enda droppe på varken pappskivan eller golvet.

Någon som har en aning om hur det kan komma sig att det droppar olja ena dan medans andra dan så kommer det ingenting.
Kan tillägga att oljenivån i motorn är helt normal.

Peace=)

Objects in mirror seems to disapear
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.