|
|
|
|---|---|
| Har ett klonk ljud höger fram. Det kommer bara när man åker sakta på kuller sten, farthinder etc. Bromsar jag när jag åker på kullersten mm, så försvinner det och över 40 km/h försvinner det. Jag har byt krängningshämar stag men det hjälpte inte. Vad göra? | |
|
Hej Patrick. Om ljudet försvinner när du bromsar eller rättare sagt håller foten lätt tryckt på bromspedalen, så låter det i mina öron som det skulle kunna vara ngt med bromsoken. Kanske ngt ok "skrammlar" eller inte sitter riktigt tajt. Bromsbelägg, skivor kanske spökar. Har läst i ngn tidigare tråd där en forumanvändare hade problem med klonk men som försvann när han bromsade lite lätt. I hans fall var det ngt med bromsoket. Nåväl, lycka till i ditt felsökande :) Mvh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
| Nej, det har jag inte. Men det kanske är på G. | |
| Glöm förra inlägget........ | |
| Kan det inte vara så att allt "taijtas" dvs styrleder, åt när man bromsar lätt.... | |
| Jag har exakt de symptomen och inte ens SBP hittade det. Har bytt stabilisatorstag, fjäderbenslagring och stötdämpare utan framgång. Har ett par länkarmar jag skall byta. Tror att det klämmer åt kullederna så pass när man bromsar att det kan bli tyst. Det verkar som om spindellederna gärna vill bli glappa i vertikalled, medans SBP´s skakbord ruskar med bilen i horisontalled. | |
| Precis det jag tror oxå. SBP hittade inget på min på min heller. Hojta till om du hittar något. | |
|
Hade en 5a som klossarna glappade i ock det skramlade något fruktansvärt vid gupp ock gropar,hördes lång väg.. Bytte klossar ock problemet blev löst :) Precis som grodan kermit skriver i sitt inlägg. Värt att prova,om inte annat så kolla om dina klossar glappar upp ock ner i oken? Lycka Till.. |
|
| Glömde skriva i föregående inlägg att den 5an som jag hade var en e34 ock inte e39a. | |
|
Det var bärarmen som går framåt med en bussning i. Vart en helt ny bil! Ingen oblans vibrationer! Känns som bilen gått 5000 mil, trots att den snart gått 28000 mil snart. Bussningen skall vara vriden åt ett speciellt håll....det visste inte jag. Det finns markering på bärarmen och bussningen som skall justeras in mot varann. Annars jobbar bussningen på fel sätt tydligen, får bussningen är ju inte helgjuten. Kan kanske vara bra att vet för andra. |
|
|
Patric T: Bra att veta :) Skönt att det löste sig för dig. Mvh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
| Och sen ska man dra delen som sitter chassiet (den med bussningen) dras med hjulen nere. Annars belastar man busningen fel när man drar fast den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.