|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Efter mycket strul med besiktningen (Högt HC) så bytte jag katt och fyllde bilen med E85 samt K-sprit så gick den igenom på HC-värdet (30). MEN istället fick jag högt lambda (1,22) så det vart ombes IGEN fast på lambda denna gång. Lätt tänkte jag, det är säkert bara lite läckage innan katten och all sprit som ställt till det. Sagt å gjort tätade jag läckorna och fyllde bilen med bensin igen. Nu så så går den helt och totalt värdelöst på tomgången, det liksom maler i korta intervaller. Ojämt avgasflöde allmänt bara dålig. Jag är ganska novis tydligen. men kan datorn ha fått fnatt av alla sprit? Den gick utmärkt igår när jag körde på E85.. Har provat att ta loss batteriet ett par minuter utan resultat. Har även en carsoft 6.5 som jag inte får ut nån vettig info ur: DME module not responding. Vilket jag tycker är märkligt då det med all säkerhet finns en DME modul :D Men åter till saken, någon som har nått enkelt tips? Det mesta är redan bytt på den bara för att fixa HC, som nu va ok.. Jag bli tokig! | |
|
Prova att ha batteri urkopplat en längre stund (30+ min). Svekke |
|
| Borde jag inte bara kunna nolla från carsoft? | |
|
Nej. Varit med förut om liknande (ny lmm) som botats med riktig ombotning :) |
|
|
Tack för tipset ska prova i morgon när jag hinner. Men om jag kopplar ur batteriet då kan jag väl inte låsa den? |
|
|
En annan sak som kan vara värd att nämna är att det är väldigt vanligt att E85 gör att bränslefiltret beckar igen och då går ju inte bilen speciellt bra.. |
|
| Mysko, idag gick bilen problemfritt! Men det lukat brännt under den, men jag antar att det kan komma från CRC´s avgasbandage som jag har lindat runt alla skarvar för att få det tätt. Mycket märklig doft, luktar som elektronik-brand.. :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.