|
|
|
|---|---|
|
Har nydligen monterad en slutväxel med lamelldiff från Alpina B3, men har nu upptäckt att den har börjat läka olja vid utgående axlar. SÅ jag undrar helt enkelt om det går att byta dessa packningar utan någon form av specialverktyg? Samt om det går att spänna diffen, då jag skulle önska något större verkningsgrad. | |
|
Naturligtvis går det att byta packboxarna. De gamla är det bara att vräka loss (de är ju ändå trasigt) men var förskitig när du pressar/slår i de nya. Om det är samma typ av lamelldiff som BMW själva använder går det att shimsa om den så att lamellpaketet är satt under mer grundtryck, dvs det kommer krävas större greppskillnader mellan däcken för att bara ett ska spinna. Finns lite trådar om detta på forumet, testa sökning! |
|
|
Ok, går det att byta packningarna utan att plocka ner diffen? Jo har läst lite om att chimsa själva diffen men hittade inget om E36 så jag vet ju inte om man kan göra på samma sätt. |
|
| Det blir nog jobbigare att göra det på plats än att plocka bort diffen och skruva ner den i bitar på bänken i garaget iaf. :) | |
|
OK, gissade nästan det. Får försöka hitta mera info ang uppspänning då innan man plockar ner skiten, det sitter nämligen på bruksbilen så jag kan inte vara utan bil mer än över en helg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.