|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 525iA touring -02 (E39) med bmw professional radio/Navi 16,9. Problemet är att radiodelen/cdväxlaren har slutat att fungera. Navigatorn är ok dock saknas ljud. Har kontrollerat säkringar både i handskfack och bak till höger ovanför batteriet. Men verkar som om radiodelen inte får någon ström, den är helt död! Finns det kanske fler säkringar som jag missat att kontrollera? Tacksam för alla tips! | |
|
Radiomodulen sitter under plasten bredvid domkraften i bakluckan. Det är inte helt ovanligt att det blir dålig kontakt i dess kontakter. Lossa kontakterna och gör rent dem med lämplig elektronikrengöring. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Tack Jesper för ditt tips! Har nu kontrollerat radiomodulen och upptäckte då en säkring som satt på modulen som var trasig! Efter byte av den fungerar nu radion igen! Har också ett annat problem: Jag har konstaterat att parkerings sensorn som sitter vänster fram är trasig! Inget tickande ljud hörs! Undrar nu om någon vet hur man monterar ut sensorn? Verkar som den sitter fast i listen som löper i stötfångaren! för man ska väl inte behöva montera av hela stötfångaren? |
|
|
på min 520 touring 01'a finns ingen radiomodul under plasten brevid domkraften?? |
|
|
Om du tittar onder den plastkåpan omedelbart framför domkraften så hittar du nog den! Där satt i alla fall den monterad i min 525 -02! |
|
| okok trodde det va den brevid till vänster där fälgnyckeln sitter på | |
| va e det för modul som sitter under det främre luckan i bagaget är det slutsteg eller | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.