|
|
|
|---|---|
| hur svårt är det att byta sidorutorna fram på en E39. passar rutor från en sedan till en touring. | |
|
Främre rutor är samma, samtliga bakrutor annorlunda. Ladda ner en ETK och titta efter själv skulle jag rekommendera. Jag har svårt att tänka mig att inte ha dessa programvaror längre. --- Magnus Nilsson, BMW CS # 5963 |
|
|
Jag såg att bak på min sitter rutan i en utvändig torx-skruv. Har aldrig sett ett sådant verktyg så jag kan inte tipsa om var man köper. Vore bra om någon kunde bekräfta hur det är fram på din årsmodell så du i alla fall har rätt verktyg när du sätter igång. ___ Min bil: Länk |
|
|
Tjenare GEN Att byta fram rutor tar ca 10min per sida. gör så här: 1. Ta bort dörrsidan och vik undan fuktspärrsplasten längst ner. Hissa ner rutan tills du ser de två torxskruvarna som håller fast rutan. 2. Bänd bort listen som sitter nere vid rutan på utsidan av dörren. Använd ett trä- eller plastverktyg så du inte skadar listen eller lacken. 3. Lossa skruvarna och lyft ut rutan. 4. Montera i omvänd ordning peace=) Objects in mirror seems to disapear |
|
| Kanon! då blir det så. skall nämligen bes bilen och har tonade rutor fram;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.