|
|
|
|---|---|
|
Har en Sony CDX-4000R i min E36'a.. har fungerat bra fram tills idag när jag skulle plugga in ett slutsteg.. säkringen på enheten går varje gång jag slår på enheten från stand by till "on". Har monterat bort samtliga högtalar kablar och försökt starta enheten med endast ground, + pol samt kabeln från tändningen.. med samma resultat.. säkringen går.. det står att en 10a ska användas ,, men problemet försvinner när man använder en 15a.. har dock inte vågat använda enheten med en 15a säkring.. Har även prövat att ansluta enheten direkt till batteriet.. grount till- pol och start och + pol till +pol.. säkringen gick.. vad kan det vara??.. har tyvär inget kopplingsschema för enheten.. men den har fungerat med kablarna på samma sätt innan.. har även mätt upp strömmen till 12.74 volt i elen.. och även i tändningslåsets kabel när denna är på.. Några idéer på vad som kan vara problemet??!?.. tips, lösningar från andra spelare osv.. skriv något bara så jag kan fortsätta felsöka ikväll!.. Länk | |
|
Du har en kortis inne i stereon. Det var inte så att du försökte nån variant med att plocka signal från högt.utgången, ev. via nivåomvandlare? Alla nyare stereo har bryggkopplade slutsteg, ingen av högtalarkablarna får komma imot chassi (minus). Kanske nåt sånt som hände när du skulle koppla in steget? En 10A säkring är ingen liten plutt, att "laga" felet med en ännu större resulterar bara i mera skada, och risk för brand. Bilstereon måste in till en serviceverkstad. FP |
|
|
det är inte helt omöjligt att kablarna har gått emot höljet. Jag har endast kopplat in ett slutsteg till enheten. Hittade nu även en "lös" oskyddad kabel vilken troligtvis tidigare har använts som + pol men som varken kopplats ur eller skyddats. kanske denna som är boven? Har inhandlat bilen nyligen och tidigare ägaren har tyvär inte gjort installationen särskilt bra..:( Ska kolla med support snarast.. tack för svar! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.