|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min yttertemperaturmätare visar -40 grader... året runt !!! Kan det vara att nån sensor måste bytas ? Kan någon hjälpa mig med detta ? Jättetacksam ! Mvh, Stephan | |
|
Det är sensorn som sitter i nedre delen av vänster framskärm (innanför såklart). M V H Stephan |
|
|
Hej, sensorn sitter höger, fram. Precis framför hjulet på undersidan av kofångaren. Den syns om du kikar in under denna. När det blir kabelbrott eller givarfel så visar displayen -40°C. Lycka till! |
|
|
Ok, tack ! Jättebra, nu vet jag vad jag kan leta efter... :-) Det ska lösa sig snabbt (jag hoppas...) ! Stephan |
|
| Lyfter tråden och kollar om ngn vet vart man får tag i ny givare kanske till o med har artikelnummer? | |
|
BMW säljer nog dem... Om du vill ha artikelnummer går du in på RealOEM Länk och knappar in ditt chassinummer. Bläddra sedan till "AUDIO, NAVIGATION, ELECTRONIC SYSTEMS" -> "TEMPERATURE SENSOR" så hittar du artikelnummer. ___ Min bil: Länk |
|
| Riktigt bra sida! Tack | |
| En annan konsekvens när den visar -40 är att varken AC eller cab fungerar för änn tempen går upp till -10. Tog ett tag innan jag förstod det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.