AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
836

Heljus och Dimljus automatiskt.

D3
43
D33J4Y
320i M Touring -03
Hej på er!
Jag har en BMW 320iM Touring -03 där jag skulle vilja att dimljus startar automatiskt när jag kör på heljusen och stänger av sig när man bländar av.
Brorsan hade denna funktion på sin Saab och det var klockrent.
Går det att på något sett programmera om bilen så att man får den funktionen? Vågar inte koppla om bland ljusen då jag har Canbus i bilen. Kör väldigt mycket på nätterna och tycker det är skönt med lite extra ljus utåt dikerna utan att sätta dit några extremt fula extraljus.

Tack på förhand!

Länk <--- My Ride
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Har också funderat på det.. Hade tänkt att ändra inställningen på dimljusen samtidigt och skruva upp dem så att de lyser "rakt fram" istället för ner i backen.

Någon?

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
D3
43
D33J4Y
320i M Touring -03
samma här... Men ska Xenonkonventera dom också för att få ut optimalt med ljus. Därför är det viktigt att dom bländar av samtidigt som heljusen.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Vill minnas att det funnits ett BMW orginalkit för att konvertera dimljusen till extraljus istället..
Länk

Annars kan man ju enkelt bara använda sig av ett relä och göra inkopplingen imellan. Vet dock inte om dimljusen övervakas av ljuskontrollen. Gör dom det så kan man ju alltid fulkoppla in ett par vanliga H3 lampor alt. motstånd imellan så att det blir rätt.

Enklast vore ju naturligtvis om man kunde programmera om LCU´n

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
D3
43
D33J4Y
320i M Touring -03
Någon som vet om det går att programmera om?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.