AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.465

Svårt att hitta seriösa köpare.

tu
24
tuka
Bmw 330d -00
Tjena. Varför ska det vara så svårt att hitta någon seriös köpare. Har hittills fått 27 Mail ang bilen. Har hållt den sedan dagen efter jag satte ut annonsen till en som skulle hämtat den 24/8, dum som jag var så tog ja inte handpennig. Vad är det med folk? Jag var tvungen att ta bort telefonnummer i annonsen. Verkar som att vissa bara ringer för att prata, och inte ens är intresserade av bilen. Det är billigt 54tkr för denna bil, är troligtvis bland de finare som är till salu på blocket. Men till helgen ställer jag av bilen, så får den stå tills jag pluggat färdigt om 4år.

Länk
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Se det på den ljusa sidan, nu har du lärt dig en viktig läxa inför framtiden. Håll inte en bil till någon utan handpenning ;).

Att ställa av den i 4 år bara för att du är förbannad nu är väl lite väl onödig kapitalförstöring, sätt upp en ny annons istället och sälj den för 49' eller nåt till första köpare med pengar i näven :)

______

Foto Länk
tu
24
tuka
Bmw 330d -00
Priset tycker jag är väldigt lågt, speciellt om man kollar vad andra begär för sina. Och sen så tror jag knappast att många är i detta skick. Men eftersom jag inte är i behov av pengarna just nu, så kan den isåfall stå kvar i garaget. Troligtvis så är det sista gången jag gör en privat bilaffär. 11stycken har bjudit på bilen utan att ha sett den eller pratat med mig, men det är kanske så man handlar nu förtiden
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Din sänkta 328 drar väl till sig en viss typ av "sista-priset" köpare tyvärr.. Du får väl ta nya bilder, ändra texten och höja priset så kanske mer seriösa/mogna köpare hör av sig istället för billigast-på-blocket ligan.
Säljes pga studier är inget jag skulle ta med i en annons heller, det låter bara som att det är en ungdomskörd bil som antagligen gått hårt.

______

Foto Länk
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Så kommer pessimist-Frasse med ett inlägg :)
Så jäkla billigt är det faktiskt inte som du tycks tro...det finns en hel del andra kring 50-55000kr/20000 mil strecket.
Skicket kanske är bättre på din men som tidigare sagts...lite av en sista-kompis-bil tyvärr.
Vad säger bilpriser.se tex om din bil? Kanske i runda svängar 35-40tkr?
Att det sen finns en hel del andra på tex Blocket för mer pengar betyder ju inte att den är värd vad man begär....dom som finns utannonserade är ju inte heller sålda.
Fast jag önskar dig lycka till och hoppas du får det du begär.

Frasse
Ba
168
Baccala
530xdAT M-sport -06
Tuka; Jag förstår dig, jag sålde iväg 2 bilar privat för ett år sedan, min gamla 328 99:a och en Saab 93 SC 06:a. Det är helt ofattbart vad folk mailar och ringer om, dom vill byta mot mopeder, cyklar, pizzaugnar (helt sant) och gud vet vad. Tillslut blev jag faktiskt av med båda men BMW:n var helt klart lättare. En 99:a import som gått 19700 mil, svart med svart sportskinn, cd-cäxlare, annars i samma fina skick som din. 18 sommar och 16 vinter på alu och annan smått och gott. Var väl 2 som provkörde och jag fick 77 000 kr, Begjorde 79 000. Så jag är nöjd, jag tycker ditt pris var riktigt bra men vi BMW ägare har ju en tendens att övervärdera våra bilar, Om bilarna blir kvar på Blocket är kanske den trissta sanningen att man måste sänka lite. Saab:en fick jag slumpa bort, 06:a 15 000 mil och alu på vinter och sommar och all vettig utrustning, 107 000 kr. Då hade krisen slagit till =) Lycka till med försäljningen, mitt råd är också att hellre bli av med den nu, den är ju absolut inte mer värd om 4 år =)
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Du får ju inte räkna med att den första som ringer på bilen ska vara den som kommer om två timmar och hämtar den till utsatt pris, även om det naturligtvis händer ibland också.

Mitt råd är att beväpna dig med ett vänligt men bestämt humör när folk ringer på din bil. Jag brukar vara benhård på att inte acceptera prut över telefon (Skriver då också det i annonsen) och säger ifrån om så ändå sker, och propsar folk även efter det har det hänt att jag avslutat samtalet direkt.
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Tex sålde jag min e30 325im för 2-3månader sedan, var gott om folk som ringde enligt: "Jag kommer direkt, kommer med cash 20000:-" fast jag skrev i annonsen att ja ville ha bud över 30'.

Det blev en del korta samtal där :)
tu
24
tuka
Bmw 330d -00
Ok. Tack för svaren. ifall jag då satt ett överpris så kommer ja att behålla bilen, den står bra i garaget. Tack och hej
Lasse Karlsson
tuka!

Lider med dig! Man blir bara sjukt trött på alla tomtar som bara upptar ens tid med en massa jidder, när dom inte ens är seriöst intresserade! Hoppas du får tll en försäljning tidigare än om 4 år!

HA DET!

modolasse
Jag sätter oftast inte ut ett telfonnumer eller så skaffar jag ett annat nummer, jag låter folk maila sinda frågor då det oftast är frågor som kan besvaras av att läsa det som står i annonsen eller titta på bilden.
Tex Begärt pris, färg, miltal om det är en kombi besiktningsförhållande etc.
Får även en del bytesförslag.
En del brukar maila sitt nummer och då ringer jag upp dem.

Man får en del roliga mail, samtal.
Ho
191
Hool
525i Touring -92
325i Touring -89 Mtech II
Kan trösta dig med att man även får skumma frågor på företagsannonser på blocket.

Hade en pryl ute för 14k och nån tomte ville byta in en stereo eller vad det nu var.. 0_o
tu
24
tuka
Bmw 330d -00
Nu är bilen såld. Till en seriös köpare, och det kändes bra.

Köparen berättade om ett par e46:or de kollat på innan min, så bedömning på bra skick va tydligen ganska olika.

Det va riktigt kul att de verkligen uppskattade skicket på den.

Måste säga en annan kul grej också. Fick ett bud på 10000kr på bilen idag, så lyckosökare finns det gott om.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.