|
|
|
|---|---|
|
Funderar om de är lönt att åka 30 mil för att kolla på en 328i-95 me 31000 mil i bagaget?! Vet i nuläget inte hur pass välskött och servad den är, men så mkt förstår jag att de är väldigt viktigt. De är automat. Är de något jag ska tänka på där? På en volvo 850 så ska toppen in för översyn vid 35´mil. Har bmw något sånt? Byte kamkedja? Har ägt 328 innan så jag vet hur de ska gå och vad jag bör titta efter, men just automat och miltalet är nytt för mig.. Den är väldigt billig och ska gå som pendelbil mellan blekinge-oslo. | |
|
Miltalet är nog rätt vanligt för den här typen av bil och årsmodell, att det står 31000 är nog ett tecken på att den inte är skruvad. Som vanligt kan du ju söka på blocket och vips så ser du att flertalet 328or av äldre modell bara gått 14000, 16000 osv, det är snarare konstigt, om bilen inte körts mkt sparsamt vilket oftast inte är fallet då det är körglada vagnar det där! En bra bit över 40000 ska den nog gå innan den är slut! Vid det där miltalet bör även det mesta av slitdelanra som bussningar osv vara bytta så det behöver inte vara en nackdel.... Kolla istället slitage på inredningen den visar ofta det sanna miltalet och hur tidigare ägare vårdat bilen. Kolla bältet, ratten, pedaler växelspaksknopp (gäller främst man lådor då), insteg, sidostöd på förarstolen golvmatta på förarsidan mm Kolla även "blästrade" lyktglas/framruta. Vad gäller lådan kan jag inte tipsa om annat än att kolla funktion, läckage och oljans utseende. Lycka till med köpet! |
|
|
Den ska, enligt säljaren inte dra någon olja. Inget tickande från ventilirar och inget läckage. Den har tyvärr inga papper eller servicebok, men miltalet verkar ju sant och den verkar ju välskött om allt de han säger är sant, men vågar man åka 30 mil enkel resa för denna bilen? De återstår att se.. Tack för tipsen! |
|
|
Beror på, är man lite gamlber så... Själv har jag åkt längre för att köpa sådana bilar på chans, men det gör jag endast om säljaren verkar seriös och framför allt ärlig! Sedan får man ju räkna med att säljaren för det mesta överdriver lite till bilens fördel, och räkna med att det alltid finns något som han "glömt" säga. Men är priset rätt så överlever man ändå. Med lite flyt kan bilen säkert ha många mil kvar att ge, med lite otur rasar lådan på hemvägen ;) ______ Foto Länk |
|
|
Gambler menade jag så klart. ______ Foto Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.