AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.313

Går denna bussning att byta?

går den att byta eller måste man köpa heltny länkarm?

se bild.
Länk
kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
tyvärr så är det nog ny länkarm som gäller.
Ol
10
Ola_70
325CI -02 M-pkt
Helt rätt, man kan inte byta ut den utan du får ta hela länkarmen.
Tänk på att byta på båda sidorna och byt komplett (bussningar till infästningarna med)

Köpte själ på MECA ifjol och det blev bra.

//Ola

Blod räddar liv

Bli Blodgivare Nu
ku
2
kul28
316i Touring -92 e30
Stämmer inte alls.byte faktiskt inre och yttre spindelled i måndags kväll...
Lite knivit att pressa ur delarna,jag hade dock tur att jag har möjlighet att låna pressverktyr för ändamålet.
Tror nog att det skulle kunna gå att byta med hjälp att slägga och rör som är i rätt diameter,men man får nog vara försiktigare när man ska pressa i de nya så man inte har sönder dom.
Så har du någon kompis med press eller är händig så är det inte fel att få hjälp..

// martin
Visa användare
44
micke folkesson
E30 318i-90
stämmer som kul28 säger den går att byta men sitter som fan! jag gav upp och köpte ny länkarm då hadde jag haft den i 5tons press och värme innan inget hjälpte.. men det ska gå! jag hadde väl inte tillräckligt med tålamod bara...
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Köp på MECA så får du en Meyle länkarm, med Meyles förstärksta spindelleder! Bättre än orginal.

ku
2
kul28
316i Touring -92 e30
jo dom sitter som fan,och tålamod behövs eller iallafall så hade jag inget val då jag skulle åka på semester
men det blev billigare än att lämna in så man sparade en hel del pengar $$$
Visa användare
44
micke folkesson
E30 318i-90
kul28 jo lämna in på verkstad det drar jag mej för hehe ingen mening med att lämna in en 20 år gammal bil på verkstan enligt mej iaf och de flesta sakerna klarar man ju faktiskt av att göra själv E30 är ju inte direkt svårmekad...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.