AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.013

Tankmätare kass e36

Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Fick ett väldigt konstigt fel på min 328 igår stannade o pratade me en kompis ca en kvart när jag sedan skulle köra iväg igen så står tankmätaren i botten o lampan lyser funkade perfekt innan.

Har sökt lite på forumet om just detta fenomen men har inte just hittat något fel ännu. Men när ja mäter på kontakterna under baksätet så ger de 0 i utslag borde ju vara någon kabel av någonstans men har ej hittat någon dålig ännu. Då de ännu är över halv tank kvar så vill ja inte bråka nere i tanken ännu.

Har också tagit loss alla säkringar o satt tillbaka dem alla hela ingen skillnad.
men då ja inte får fram någon ström till kontakterna så borde ju felet inte vara i tanken

så några mer tips som ja kanske missat
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
har även prövat o brygga kontakterna till givaren den högra så går den upp förbi reserv men på den vänstra ingen skillnad?

så va kan de vara???
På den 320 -96 jag hade så hade en kabel lossnat på själva tankarmaturen. Det tar ju bara några minuter att plocka ur armaturen på en E36 så kolla på det. Spelar ingen roll om du har bensin i tanken heller.
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
ok var de ja tänkte göra härnäst då jag fått intrycket av att de ofta är ett fel tänker dock köra ur lite mer bensin först
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.