AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.652

850 i 200++

Hej!

Var det någon på detta forum som igår vid 18.30 tiden gasade rejält med sin röda BMW 850 på E18 mellan Västerås - Enköping i närheten av sagån?

Jag kör i jämn dryg laglig fart och helt plötslig kör en 850 om i 200++ fart för att nyttja sista metrarna i omkörningsfältet (2+1). Resultatet av den höga farten blev att jag fick en storm av grus över min bil, bl.a blev det ett rejält stenskott på vänster framskärm. Jag han inte bromsa, kunde inte göra någonting annat än att konstatera ett grusrassel över bilen.

Vill med detta säga att vägarna är inte rena och tänk på vad som sker bakom bilen.

mvh/ Anders
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
AKN: Tragiskt. En förarkurs vore att rekommendera för den personen.
Mvh
Asken
Hej Asken,
Jag tror han(?) hade laddat fullt i minst en km före omkörningen, det gick bra fort.
Det gör mig ingenting om någon kör för fort i sig. Det som retar mig är frånvaron av hänsyn till andra.

Jag kan säga att det var tur att han(?) inte stannade i Bålsta för då hade jag sannolikt gjort bort mig.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej Anders.
Fortkörning gör sig bäst på avlyst bana. Dock väldigt tragiskt att du fick stenskott mm och ren tur att inget hände, det är inte alla som vet vad bilar gör är uppenbart.
Mvh
Asken
Ja det är lite trist med dessa onödiga skador. 2+1 vägar är ett satyg i allmänhet då det samlas sand och grus där det trafikeras minst d.v.s i slutet av omkörningsfilen.

Oavsett vägens beskaffenhet måste man dock tänka lite på sig själv och inte minst andra medtrafikanter.

mvh/ Anders
ne
111
necesse
M550i xDrive -18
850 CSI -94

Hej

Känner mig en smula träffad av ovanstående klagomål, emellertid inte skyldig ! Jag har en röd 850, bor utanför Enköping, arbetar bl.a i Västerås och har i sommar vissa dagar använt den bilen tur-retur Enköping-Västerås.
Har kört denna väg under 10 års tid och kan den utan och innan och det vore mig fullständigt främmande att köra om på det sättet du beskriver. Hann
du inte se något registreringsnummer ?

Mvh

Pär
Hej Pär,

Jag höll på att missa ditt inlägg, därav mitt sena svar.

Jag kommer ihåg bokstäverna på skylten och att det satt en liten spoiler på bakluckan. Träffar jag på bilen igen kommer jag att känna igen den.

Jag är primärt inte ute efter att jaga någon, ville mest uppmana till hänsyn i trafiken.

mvh/ Anders
Vägverket är den största boven i det här dramat tycker jag.
Vägarna borde vara rena från grus vid den här tiden på året.
Is
468
Ismo
735iA -87
Yep, men vägverket skiter i folks bilar.. inte bara i potthålen.

Fick min framruta spräckt på min 735:a när VV hade varit framme och fräst spår i mitten av vägbanan, en jäkla kärring i SAAB fan hade bråttom hem till dildon och blåste förbi mig och det smattra på motorhuv och sen en stor klump rakt i nedre kant av vindrutan... en fin spricka rakt över rutan från sida till sida.

VV bryr sig inte, gruset och asfalt resterna fanns kvar i flera veckor och allt fler bilar blev mindre fina i lacken, rutor och lampor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.