AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.347

hur kommer det sig att bmw m bilar i england är så låga i pris.

Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
har varit ute på ebay och tittat på m bilar då jag i snar framtid ska köpa m5 v10 och sådana kostar betydligt mindre i England så hur gör man med import därifrån vad kostar det skulle va intressant att veta då man kan få en 07 för runt 30000kr..

putte,m
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Därför att det är felstyrda :).
köp den här den är ju redan här om du vill sitta på felsida.
Länk

Priset är rena rean i England också, så ta Ryan över för en femundring och sedan kör ahem bilen vore en kanonaffär.

Är väl tillgång å efterfrågen som styr priset, UK har betydligt flera höginkomsttagare än här i Svedala så det har väl sålts betyligt flera där över.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Det finns en liten men god marknad för beg vänsterstyrda här i UK. Se Länk som ett av flera exempel.

Har ingen koll på priserna i Svedala längre men som Hasso säger är det en nog annan dynamik i marknaden för premiumbilar här i UK. Fast regeringen här är på god väg att transformera den till den mera U-landslika nivå som råder på bilmarkanden i Irland.

Det kan vara värt att ha koll på att London och "aktiemäklarbältet" i sydöstregionen å ena sidan och resten av landet å andra är distinkt olika undermarknader med olika utbud och prisbilder.

Själv handlar jag bilar annonserade här: Länk men då man måste uppge ett postnummer för att använda den skulle jag föreslå att man använder Bettans om man gör det från Sverige, hon har SW1A 1AA. Finns mycket godis att dregla över där och jag spenderar antagligen alldeles för mycket tid på att göra det.

Om man nu hittat ett ex som man funderar på att slå till på med import från UK bör man ha litet koll på är var bilen har gått. Har den gått i rätt del av landet, dvs inlandet, så bör den vara i det närmaste helt rostfri, har den däremot gått i saltdimman vid många kuststäder finns det all anledning att passa upp, det rostar friskt där. Begär en kopia av registreringsbeviset som visar namn och adress för de två föregående ägarna vill jag minnas.

Såsom en av de "på plats" bidrar jag gärna med råd och dåd om någon behöver det.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
En annan sak som driver ner priserna på M bilar i UK är att försäkringarna är fullkomligt svindyra. De är klart högre än i Sverige exempelvis.

--------------------------------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.