|
|
|
|---|---|
|
snälla hjälp jag har en bmew 530 e39 2002 med 16,9 navi allt funjer bra med jag har inte ljud i bilen inget ljud allr dcväxlaren läser allt men det blir inget ljud nån som kan hjälpa mig o säga va det är för fel | |
|
ja har samma problem, men jag har ljud för det mesta men ibland så plötsligt försvinner det och kan va borta i allt mellan 1 minut till flera timmar, jag har inte fått något svar på min fråga om det här på forumet vad det kan vara för fel men jag har hört att det kan ha med lampor att göra om man tex har någåt lampglöapp någon stans eller att du har eftermonterade typ angeleys eller något sånt så kan det bli fel, eller dåliga jordningar till lampor, jag är inte hundra på detta ,men jag har fått höra att det kan va då, ja har nämligen ett glapp i ett halvljus bak, och när ja knackar lite där så kommer ljudet tillbaka ibland ! |
|
|
Jag har haft samma problem med min anläggning, nu vet jag inte om det är samma prylar i min som i era. i alla fall mitt problem var ett glapp i en lödning i radioenheten, det är den som switchar allt ljud vidare till slutsteget, Radiodelen sitter under plasten där domkraften sitter, en fyrkantig plåtlåda. Lossa kablaget och öppna lådan så finns det ett plåtbleck som ska vara ihoplött med kretskortet, där glappar det. Laga lödningen så ska ni se att det funkar. Det finns en tråd på detta här på forumet, det var där jag fick tipset. |
|
|
ok kanon, hur gör man för att löda ihop det då, lödkolv och tenn eller? |
|
|
Japp.. jope |
|
|
tack för ni som har svarat men jag har ett annat fel på min navi saknas bokstav Å hur kan jag få det |
|
|
för att få mitt ljud att funka klippte jag vit bruna kabeln med stift nr 4 som går in i radiomudulen i bakluckan, det är mute sladden ja klippte den rakt av och tejpade ändarna sen dess fungerar mitt ljud klockrent, jag har 17 polig kontakt med runda stift. det konstiga är att mutningen fungerar till nav mm men kabeln är klippt, men det bästa är att jag har ljud hela tiden |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.