|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har gjort oljeservice på 530:in för att det känns alltid bättre o sälja i väg en bil nyservad med fräsch olja o filter. (1 grön lampa kvar) Jag har dock problem med nollningen av indikatorn. Jag har dels försökt med carsoften. (tändningsläge, Det som händer när man nollar är att allt startar om/bootas om, tändning, navi etc. Jag förlorar även sparad förbrukning osv. Jag har också försökt med att göra det via instrument huset. Gjorde detta på min 520 -01:a en gång i tiden o det var inga problem. Jag har dock glömt bort hur jag gjorde. Jag har försökt följa instruktionerna i mektipset under "gör det själv" dock utan framgång. Instruktionen verkar inte stämma, Kan det vara för det lilla instrumenthuset utan breda textdisplayen kanske? Någon som har några tips? Tack på förhand. __ /Chrille | |
|
jag har stora tavlan, och jag håller in vänstra knappen i tändningsläge 0 sen vrider till 1, sen kommer det upp en text då släpper jag för att sedan hålla in den tiulls nästa text sen gör ja så 3 ggr tror jag sen är det klart, ja sklulle följa mekipset men det funkade inte för mej heller så ja chansade mej fram och det funkade hehe |
|
| du måste nolla genom Diagnosuttaget i motorrummet. kontakta din BMW verkstad så fixar dem det, kostar nog inte så mkt | |
|
Jag försökte på Lance:s sätt tyvärr utan framgång. Theduke: Finns inget diagnos uttag i motorummet på en 02:a Det sitter OBD.II inne i bilen. Har försökt där igenom med min carsoft men det fungerar inte. __ /Chrille |
|
|
Hej, jag gjorde enligt Hassos mektips på min fars 320, e46 -05. Det fungerade! Testa detta: Länk Lycka till! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Varken KTS Bosch eller Carsoft går det nått vidare att nolla en nyare E39 efter 06/2000 utan det hänvisas till knapp/tändning. BMW/Inpa funkar det med, samt en vanlig serviceåterställare för OBDII uttaget. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Gör om några ggr så funkar det...Tryck,vrid,tryck,tryck... |
|
|
precis...tryck,tryck tryck så funkar det i carsoft. Konstigt, måste vara timing-fel...? |
|
|
Jas har tryck o svurit mig både gul o blå utan framgång nu :( Ja ger snart upp. Det konstiga var att på min 520 Touring från 2001 var det inga problem att göra det via instrumenthuset. (första försöket) __ /Chrille |
|
|
Hej, dum fråga, men har du i tändningsnyckeln? |
|
|
ja har me en 01'a andra försöket, chansade mej lite fram |
|
|
Instruktionerna på här i mektipset verkar vara för detta instrumenthuset. Länk __ /Chrille |
|
|
Hittade precis en rolig grej. Länk Läs allra längst ner.. __ /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.