|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Ingen som kan ta en bild på vilken man ska klippa och vart den sitter , känns så jädra dumt att börja klippa i en bmw om det inte skulle vara rätt ... //Chrille |
|
| Du behöver inte klippa se bara till att radiodelen inte ligger och vibrerar jag tog en träkloss och stoppa under har funkat klockrent sen dess ja vet flera som gjort lika funkar för dom också | |
jockejarny |
Me radiodelen är det den som sitter till vänster där bak. Vid cd-växlaren och gps´n? |
|
menar ni inte att man ska sätta träkloss bakom huvudenheten där framme ????lr ere i bak man ska sättta träkloss ???snälla visa bild lr nåt...blir vansinnig på radion /Nico |
|
| Ja har klippt sladden. Använt träkloss mm men det strilat ändå. Kan va nötta sladdar vid bakluckans gångjärn | |
|
Träklossar i all ära, men det är ju ingen slutlig lösning. Man måste hitta källan till problemet, t.ex lödfel på kretskortet eller vad det kan röra sig om. Kablaget ut i luckan för belysning och torkare osv har knappast med stereons mutefunktion att göra. Tidigare tips med att koppla loss kabeln för mutefunktionen gäller i de fall som någon yttre enhet i bilen sätter stereon i muteläge och tystar ljudet. Men det kan fortfarande röra sig om ett internt fel i stereon/radion osv. FP |
|
|
Kan ni ba säga vart träklossen ska vara /Nico |
|
|
snälla nån...ge mej bild lr nåt vart man ska sätta träklossen...blir tokig på skiten !!!! /Nico |
|
|
Måste säga ja har samma problem... Ja brukar underhålls ladda batteriet, ibland pga av mycke kort körning, Har då märkt att när de är full laddat så funkar alltid sterion klander fritt, å samma när man kör längre sträckor... Alla har ju vart inne på andra fel, undrar om de bara är jag på detta eller?? |
|
|
nee ja har samma problem som dej...vet ej om de e batteriet lr inte ? men när ja kör längre sträckor så funkar de felfritt ! kortare sträckor...då funkar den nån minut när ja startat bilen sen går ljudet bort ! :( /Nico |
|
|
Ja visst är de skumt, precis som de har nått med batteriet eller de måste de ju ha att göra, men ja har ganska nytt batteri.... Men att de ska vara så känsligt då att de klipper, de blir ju precis som på ett slutsteg närde får för lite ström de klipper ju ljudet.... |
|
|
hur nytt e ditt batteri ? o hur många ampere ? min ligger på 90 a tror ja...bmw orginal...köpte bilen med den batteriet...aldrig bytt i min ägo...men ja full ladda den o då va de inga problem...får se när den blir dålig så ja byter den lr nåt...tror iaf att de e batteriet som jävlas ! /Nico |
|
| Ja kommer inte ihåg exakt men så gammalt är de nå inte, ja de är ett BMW orginal batteri, Mmm ja man skulle väl kunna prov byta igen men känns ju lite sunkigt de är ju inte billiga batterier...... | |
|
Ner stämmer...men ja har samma problem i min bil...vet ej hur ja ska lösa de /Nico |
|
|
De som känns mer surt frågar man om detta på BMW, så jo har hört talas om de, men ska bara byta grejer på en gång istället för att gå till botten med de, å de är flera såna där små saker ja frågat om.... De är lite irro de är ju dyra bilar med dyra grejer, å så kör man ju de för att de är bra kvalite å grymt härliga bilar... Men att de inte lägger mer tid på sånt här.... |
|
| Tydligen är det ingen vidare kvalité nät det är en jävla massa elgrejjer som strular hela tiden. Aldrig vart med om dem här felen när ja kört Volvo och Saab. Överlag är BMW en trevligare bil men fan så mycket mer småfel | |
DA 245 318d Touring -10
X3 3.0i-04 523iT-00 850ia-91 850ia-90 320icab-91 2002turbo-74 M2-75 2002tii-73 2000touring-72 2002-75 2st 2002-69 |
Jag klippte kabel nr 4 idag på brossans bil(523i-96) och nu har han ljud igen, så tack för tipset Folke |
|
tja...snälla skicka bild på den kabeln...hittar inte min..tror inte vi har samma konakt...du kaske har 17 poliga kontakten till buissnes cd...ja har skärmen i fram...den har 2 kontakter...en blå o en vit /Nico |
|
DA 245 318d Touring -10
X3 3.0i-04 523iT-00 850ia-91 850ia-90 320icab-91 2002turbo-74 M2-75 2002tii-73 2000touring-72 2002-75 2st 2002-69 |
Detta är en gammal bussines-cd så jag tror inte det är samma som din. På denna stämde både nummer o färg |
|
jo vet...vet du nån som kan hjälpa mej med samma min kontakt o kabel nummer ? /Nico |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.