|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Funkar fortfarande bilen har stått länge innan ja köpte den kanske va så enkelt som att det börjat ärja såg lite grått ut i kontakten. |
|
|
min funkar fortfarande sprejen gjord susen |
|
| va heter sprayen ? Vart köpte du den | |
|
Vanlig kontaktsprej jag tror det va crc. |
|
|
Måste bara fråga.. Stängde ert ljud av sig hur som helst under körning och hoppade igång ibland när ni stängde av radion och satte på den igen? Detta fenomen har jag på min med MK3 navi utan telefon. Ibland kräver det omstart av bilen för att ljudet skall fungera. Allt annat fungerar som det ska utan ljud då dvs. Har uppdaterat navigatorn till v25 nånting för splitscreen skärm funktion. |
|
|
nu funkar inte radion igen |
|
jockejarny |
Jag har fäljt er eftersom att jag har samma problem. Har dock inte testat. När min radio inte fungerar så hoppar skärmen mellan radioläge och menyläge ett par gånger i minuten. Samma för er? Någon pratade om att man skulle "tömma" bilen på ström. Kanske detta kan fungera? Jag tror annars att det till 100% har med batteriet/strömmen att göra, för när man kört ett tag så fungerar stereon och batteriet då blivit uppladdat. |
|
Är det någon som vet om det är samma tunerbox i vanliga stereon som i den med nav ja menar boxen vid domkraften med högtalarkablar i? |
|
| satte en träkloss under radiodelen i bak så den inte glappar tog även bort teleantenn kontakten nu verkar det funka | |
|
Det ska ja prova |
|
| Lance ta bort den kontakten som ser ut som en liten antenn bak på radioboxen om du har telefon vill säga det är den kabeln som gör så att handsfree kommer ut i dom vanliga högtalarna och sen fixera boxen mun låg och glappade nu sitter den ben stumt och det verkar funka förutom att ja får lyfta luren om ja ska snacka i den prata går bra i micken men lyssna måste man göra i själva luren. | |
| radion funka till örebro och tillbaka och funkar fortfarande | |
|
Radion fungerar fortfarande jippi. |
|
|
Grymmt tips min har me funkat klockrent en vecka nu och ja gjorde som du sa. Satte en kloss under och drog ur den lilla sladden men ljudet från telefonen kommer fortfarande i högtalarna fattar inte men det gör ju inget |
|
|
Grymmt tips min har me funkat klockrent en vecka nu och ja gjorde som du sa. Satte en kloss under och drog ur den lilla sladden men ljudet från telefonen kommer fortfarande i högtalarna fattar inte men det gör ju inget |
|
jockejarny |
Var exakt i bilen sitter radiodelen på en X5´a -01 3.0 |
|
jag har samma problem på min x5 3,0 -01...den mutar sej o går bort hur den vill..o när man kört ett tag så funkar ljudet....ere batteriet då lr ? /Nico |
|
|
Snälla nån hjälp mej...ja har 4:3 skärmen...hittar inte mute kabeln då ! /Nico |
|
| Tla Nico det är inte mutekabeln som jiddrar det är radiodelen som ligger och slår sätt en kloss under så den blir stum och dra åt skruvarna till fästet ja har hjälpt flera stycken alla fungerar. | |
|
Tja...vart ska ja sätta klossen? /Nico |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.