|
|
|
|---|---|
|
en kompis låste min bil för någon dag sedan. Sen gick de inte att låsa upp den. Det är stumt när man ska vrida upp med nyckeln, men de går att vrida mot "låssidan". Har läst på massa forum att bmw har nå dead lock och har aldrig hittat något svar på hur man gör för att få upp det om de nu kan vara de som blivit? Eller kan de vara någon låsbricka i låskolven som lossnat? ps bilen går inte att öppna från insidan heller utan plopparna fjädras bara ner igen. Men tar mig in på passargerar sidan med nyckeln Ds. Tack på förhand. w8 4me | |
|
är i panik och stort behov av hjälp.... w8 4me |
|
| Det låter som ett mekaniskt fel i låskolven eller angänsande mekanism, prova att smörja låset lite och "jucka" med nyckeln så du "motionerar" tillhållarna i låskolven. Det blir ju tämligen svårt att plocka ner dörrsidan för att komma åt låset innifrån om du inte kan öppna dörren! | |
|
fick upp passargerar sidan så tog mig in i bilen och lyckades rycka loss dörrsidan på förardörren så jag tog bort kroken från "låskolven" till själva låsmekanismen och tröck upp den med fingret och då låste den upp alla dörrarna..så felet är nu bara att de inte går att vrida låskolven mot öppna hållet. finns ingen som har låskolv med nycklar tillsalu? w8 4me |
|
| Byt låskolv med passagerarsidan! Nyare E36 har inget lås på passagerarsidan så du kan skaffa ett sådant handtag dit. | |
|
jo det hade jag ju kunnat göra.. så de är bara flytta över från passargerar sidan? tack för hjälpen. w8 4me |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.