|
|
|
|---|---|
|
Hej! skulle ut å "tvärbyta" bränslefiltret på min 318i-91 e36 Men de gick inte så bra! Såg att de sitter en svart burk under luftburken som en cylinderformad sådan är de rätt? Om de är den hur får man upp burken? såg att de var som ett lock i framkant ,vrider man det eller hur gör man?! Mvh! | |
| På min 96'a sitter bränslefiltret mitt under bilen, men jag tror att på din finns filtret öppet synligt i motorutrymmet om jag inte minns fel? Sitter i en slags hållare med klämma runt hela filtret tror jag... | |
|
hej, jag bytte bränslefiltret på min 318 -91 för några år sedan, vill också minnas att det sitter mitt under bilen, något åt vänster sida(?). Denna bild kanske inte hjälper så mycket: Länk Kan kolla i mekhandboken ikväll om problemet kvarstår. Mvh Henrik. |
|
| Vet inte om det är samma model men finns lite bilder o tips här. Länk | |
|
Tack för svaren och länkarna :) ska gå ut och kolla ifall jag hittar de under bilen,har inte tillgång till lyft idag men kanske hittar vars de sitter iaf! |
|
| Bara följa bränsleledningarna bakifrån och fram då så dyker du på det så småningom. | |
|
Hej! Nu är då filtret bytt de satt under golvet på förarsidan :) å lätt att byta dessutom! Tack för hjälpen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.