|
|
|
|---|---|
|
Dillemmat ät följande: Köpte för 2 månader sen en 735, som jag trodde att jag skulle bli nöjd med. Nästan all utrustning, feta hjul, vita blinkers osv. Ser riktigt bra ut. Problemet är att jag redan har tröttnat och vill ha en 750. Idiotiskt egentligen, men har man en gång provat på V12:an vill man inte ha något annat. De flesta säger till mig att behålla 735:an, men jag ger mig inte. 750 har satt sig på hjärnan. De 750 som jag har sett har varit mellan -88 och 90 års modeller, är det dumt att byta till en äldre bil? Jag syftar på rost och liknande. Om det finns lite bubblor på en -92, hur är det då på -88:an? Vad hade ni andra 7-serie entusiaster gjort i denna situatioen? Känner att jag behöver många argument att väga för och emot innan jag bestämmer mig. MVH Johannes som har fått V12:or på hjärnan! | |
|
Om pengarna inte spelar någon roll, så sattsa på en 750. Men som jag har kalkylerat det hela, så är det minst det dubbla i service kontot vad gäller motorn på en v12 mot en r6. Du har ju en helt annan typ av motor/bil med en större motor men frågan är vad du vill med bilen. Vill du åka ståndsmässigt så räcker 735. Vill du åka kungligt fort så ska du nog ha en 750. Jag är super nöjd med min 735, om man bortser från att jag måste renovera toppen :( Motormässigt och bensin mässigt så är den alldeles lagom. |
|
| Är det prestandan eller just märket "750" du vill ha? | |
|
Har åkt en hel del 750, och vet att det blir som en annan bil med V12 motor. Det häftigaste är vridet på låga varv, en sådan motor behöver egentligen aldrig pressas över 2000 rpm. Jag köper inte bilen för "märket", det är ändå ingen som märker någon skillnad mot 735. Men det är en härlig känsla att veta att man har den stora, urstarka, vackra V12 framför sig när man kör! |
|
|
Eller som Teknikens värld sammanfattade det hela när de provade E38 750:an en gång i tiden: " Visst duger 740:an men inte lika bra, inte för dig som vill ha det bästa och inte skäms för det". ;-) |
|
|
jag hadeturen att få tag i en 735 med samma vrid och prestanda som en 750 Schnitzer 300hk istället för 211 Så jag kan nog hålla med om att 211hk hade jag oxå tröttnat på |
|
|
Du är inne precis på de vägar som jag var på. Jag hade 735i, men ville sedan ha det lilla extra så då blev det en 750i. Jag kan säga att du kommer inte att få några problem med rost eller liknande om du köper en från Tyskland, om man bortser från de billiga "liken", de kan kosta en hel del extra då. Om du vill satsa på en 750i så tycker jag att du ska göra det. Jag blev supernöjd när jag hade köpt min, även om det lite dyrt ibland så har det ändå varit värt det. //Schnitzer |
|
| Det verkar som jag får börja hålla koll på 750-annonserna i sommar, jag inser att jag inte kommer bli helt nöjd om jag inte har en V12. Problemet är väl bara att sälja 735:an, de är ju inte precis lättsålda. Det bästa hade varit om man kunde göra något byte och lägga i mellan. | |
svardska |
Om bilen snygg och prydlig 750, all utr som jag vet om utom pdc. Bilen måste regbes i sverige alla papper finns, jag har inte gjort det av personliga anledningar. Bilen är i mkt bra skick och går klockrent, det finns mkt nya delar, kylare gen, vattenpump osv... Ett fel som jag vet är att man skulle kanske behöva byta framstötdämpare. Svatmet med buffelläder. Kan tänka mig att ta nåt i byte men helst inte. Jag har annonserat ut den för 40000 tidigare men har nu bestämt mig för att låta den gå till högstbjudande, jag behöver pengarna till annat. Så kom igen och bjud på en riktig bil som inte är sönderskruvad av svenska förståsigpåare utan en genuin tysk BMW. svardska@spray.se 015823161 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.