|
|
|
|---|---|
|
Hej Bytte effektsteget i september förra året och nu verkar det som det har lagt av igen, vilken erfarenhet har ni av detta fenomen? Fläkten är totaldöd men det visas på displyn att den går för fullt, samma symton som förra gången. MVH Patrik | |
|
Tja! En fråga angående effektsteget du satte dig förra året, var det den nya modellen? Den gamla modellens kylfläns, där själva fläns"piggarna" är konade? Eller som den nya modellen, med raka fläns"piggar" som ser ut att vara fräst istället för gjuten som den gamla modellen ser ut att vara. Enligt BMW där jag köpte mitt effektsteg förra månaden har de aldrig bytt ut den nya modellen, där av min fråga :) |
|
|
Det var den nya modellen, tyvärr, den har lite tunnare piggar än den gamla modellen MVH Patrik |
|
|
Det kan kanske vara dags att se över fläktmotorn. Om motorn är defekt och t.ex har slitna kol/bränd kollektor och/eller kortslutna lindningar blir det kraftiga ström/spänningsspikar som drabbar effektsteget. Obs! Det behöver inte vara felorsaken i det här fallet, jag skriver utifrån erfarenheter av andra motorstyrningar. mvh/ Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.