AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.081

Vad anser ni om den här 735an?

Hej! Jag är på jakt efter en 735iA och som tur är har jag hittat en i mitt område, men jag vill helst höra med er erfarna om jag borde köpa den eller inte.. Det är alltså en 735iA från 1987, den har gått 24100mil, automatlådan är renoverad vid 20500 mil. Det som är bytt är-

Nya tändkablar och rotor -09
Nytt styrlänkage -08
Nya klossar och skivor fram -08
Nya strålkastare -08
Ny kylare -07
Ny vattenpump -07...

Själv tycker jag att den ser och verkar va i väldigt bra skick, det finns 2 bucklor, en på bakdörren och en på bakskärmen, inner taket hänger lite och rutan på förar sidan sitter lite löst. Och när jag ringde han idag och snackade lite så frågade jag han det nödvändigaste man behöver veta, och då berättade han att Styrservoremmen och generatorn skulle vara bra att byta, lät inte som att han menade att jag verkligen MÅSTE byta. MEN är det dyra saker att laga? Bilen är precis nybesiktad UA så jag förstår inte hur han inte fick anmärkningar på dom 2 sakerna jag precis skrev om ovan? Men dom kanske inte kollar sånt... Är väldigt tacksam för svar och tips om vad jag borde göra :) MVH!!!

generatorrem och styr/bromsservoremmen behövde bytas tydligen.

Is
468
Ismo
735iA -87
Hur mycket är den på?

Köpte min som hade mindre fel och fick ge 5.000kr, nyare låda bytt någon månad innan jag köpte den... men nu står den upp hissad för lådbyte igen, hann köra 2 månader :(
Ismo; vad menar du med hur mycket den är på?:P

Gemini__
Priset kanske? =)
Gemini; aha du tänker så hehe säg det på en gång då ;D 10,500;- men jag snackade med han och kunde få den för 7000;- vid snabb affär :) Men jag vill veta om det här e en skit bil som jag inte borde köpa eller om jag borde köpa den och lägga ner lite tid o pengar på den? Är det verkligen värt det??

Gemini__
För det priset är det väl bara att slå till, försök gå ner någon tusing till dock. Är sedan lådan verkligen renoverad så får det bli en liten bonus.

Lycka till!
Hehe du läser mina tankar Gemini, hade tänkt pruta ner den till 6000;- han har bytt alla oljor för ca 500mil sen vilket jag tycker är på plus sidan också. Nej men köper jag den så ska jag göra den till en skönhet och lägga upp bilder här på autopower =))) MVH!

Gemini__
Låter bra det, ser fram emot bilder på pärlan vad det lider. =)
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Att byta remmar bör inte vara något större jobb, om det inte är värre på sexan än på tolvan (tog mig någon timme på grund av den krångliga spännaren). Vid besiktning kollas inte sådant, det är ditt problem om du blir stående.

Såhär säger han om remmarna ;

Det sitter ju så klart remmar där nu och bilen är fullt körbar till vardags däremot är båda gamla och har sträckt sig så pass mycket att det inte går att spänna dom längre. Broms/styrservoremmen slirar lite på remhjulen vid mkt regn så det kan hacka till lite i ratten pga för lågt servotryck, det är ingen fara men känns lite obehagligt i början. Jag blir inte förvånad om även generatorremmen slirar lite.

Är det bra eller dåligt? Är noob jag vet ;p

Gemini__
Klart det är dåligt, men se till att byta ut remmarna bara så blir det bra.
ez
190
ez_ric
Porsche Cayenne Turbo -06
har du någon länk... är den brun möjligtvis? jag tycker beskrivningen känns bekant...
ez_ric ; Här är länken Länk

ez
190
ez_ric
väldigt lik en brun 735:a jag ägde för några år sen. dock stämmer inte reg-nummret.
aha okey, synd att det inte va din. För då hade du kunnat berätta lite mer om den :))

Is
468
Ismo
735iA -87
Ursäkta min lite knasiga svenska tidigare.. trött i huvudet då..

ez_ric: din bil hade väl inte 525 i regplåten?
Ismo : hehe nej d sa han inte heller :P han sa att reg nummret inte stämde ju.

Is
468
Ismo
735iA -87
Ja, tänkte mer att han skrev att det påminde om en 735 han ägde tidigare.. tänkte om jag äger den nu då min är en 87:a och brun.. med 525 i plåten.
ez
190
ez_ric
nej, inte 525... däremot 512, hehe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.