|
|
|
|---|---|
|
Någon tidigare fårskalle till ägare har varit framme och klistrat fast ``stripes´´ längs med min bil,skitsvårt är det också att ¨få bort de eländiga klisterremsorna.Hur ska jag bära mig åt? | |
|
"Fårskallen" är BMW själva iom att det sitter som original på M535:an :) Vet dock inte hur du ska få bort dem på bästa sätt... Kanske vore ide att höra sig för på någon "stylingfirma"... Mvh Janne. |
|
|
Jaså!inte visste jag att det satt som original på den bilen,måste hur som helst få bort det.Tänker inte lämna in den bara för att ta bort några smala plastremsor. |
|
|
Kolla med en billackerare. De har speciella verktyg (en gummitrissa) som tar bort stripes utan att skada lacken. Mvh |
|
| Ta och värm med en värmepistol och tvätta sedan. | |
|
är det inte bara vanliga klister remsor, om så är fallet så går det med en skrapa med rakblad i och lite såpa, detta skadar inte lacken men räkna med att tvätta den senare Joakim Eriksson |
|
|
när ja tog bort mitt emblem så använde ja värme pistol och t-röd och för att få bort riktigt allt så torkade ja efteråt med Acrysol *finns nog inte att köpa, tog de från jobbet* Mvh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
Varmluftpistol brukar få loss det mesta i dekal och stipesväg. För att bli av med ev. rester av häftämnet är ren bensin (tvättbensin, cigg.tändarbensin) det bästa. T-sprit tar inte häftämnet, smetar bara ut. FP |
|
|
de va därför ja tog till Acrysolet Hehe Mvh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
Paap Reeder |
Hej! Har för mig att originalremsorna "lades dit" före klarlacken - är det så blir det svårt. MVH /// Paap Reeder |
|
Försökte tidigare ikväll med varmluftspistol och en isskrapa, själva plasten följer med men det är värre med klistret som efter alla dessa år blivit mer eller mindre ``ett´´ med bilen.Rubbing tog då inte bort det kanske att thiner eller bensin biter bättre då. Kan verkligen klarlacken lagts över remsorna? isådanafall blir ju kanske lacken under remsorna matt och dålig efter att jag tagit bort dom om där inte finns någon klarlack,Någon som vet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.