AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.622

obalans i kardan eller?

32
49
328cab
328 cab -96
ibland runt i ca 60 km durrar de lite under bilen,, känns som de kommer från kardan?? eller kan de vara däcken,, hur vet man att kardan är balanserad??
bara i runt 60 km...ananrs går den så tyst o fint!!!
man ska kanske kolla däcken först!!! låter ju enklast,
177
Bästkusten
328iA Cab -98
jag skulle börjat med att kolla bakhjulslagrena. trodde det var diffklumpen på min men bytte hjullagrena eftersom de glappade när jag lyfte upp bakvagnen och felsökte sedan blev det hur bra som helst!
32
49
328cab
328 cab -96
tackar...ska kolla detta snarst..men ser dom inte de på besiktingen???
är ju ny bes!!
177
Bästkusten
328iA Cab -98
de kollar inte sådant och de upptäckte det inte på min, de kollar ju inte ens framhjulslagren för glapp mm numera där!
32
49
328cab
328 cab -96
okej,,,har du haft din bil länge??+inga problem o så mera då???
är du nöjd med bilen?? har du vindskydd till din???jag tycker de blåser lite mycket när man kör fort!!!
177
Bästkusten
328iA Cab -98
har haft den i 2,5 år och jag känner han som hade den innan i 6 år.
inga större problem men det e bromsarna som e helt bytta och hjullager bak som jag bytt och sedan lite saker på sufletten men där e det mest justeringar och byte av bakrutan. så jag får väll vara nöjd med den.
skulle INTE klara mig utan vindskyddet!!!
Ti
608
TimS
325i -88
billigast o lättast är att byta hjul o kolla om det fortfarnde är kvar..
AB
61
ABR-Mange
325i -92 "ABR"
Kan inte hardyplattan göra så att det beter sig lite sådär innan den är helt slut? kanske är ute och cyklar.

/Magnus

www.abr-racing.se
Ti
608
TimS
325i -88
det skulel den nog säkert kunna, har inte varit med om att plattan gått sönder för mig men... det hade nog dunkat lite vid start oxå kan jag tänka mig kanske
AB
61
ABR-Mange
325i -92 "ABR"
Hardyplattan på min gamle 325 -93a gick, men då vibrerade hela lådan vid körning snabbare än 40 ungefär, tänkte om man kanske kan känna det tidigare på det vis "328cab" beskriver det, en sak att slänga ett öga på iallafall.

/Magnus

www.abr-racing.se
177
Bästkusten
328iA Cab -98
innan man byter hjul e det VÄLL mycket lättare att bara känna om det glappar i lagret, och om det e billigare eller dyrare än att byta hjul vet inte jag!?

Hoppas att du hittar problemet och att du lägger ut svaret här!
Ti
608
TimS
325i -88
känns som att bakhjulslagrena hade visat sig på ett anant sett men ja vet som sagt inte..

d e väl bah ut o testa alltihop
32
49
328cab
328 cab -96
vibrerar inte så mycket,, ett svagt durrande,, är bara runt 60 ca,.. inget vid start eller så!!! har kört så hela sommaren,man får köra fortare,, o inte alltid de kommer heller,,,skumt!!!!!
Hej,
Fick du någon lösning på problemet?
Jag har exakt samma fenomen på M3an fast hastigheten är mellan 40-50 när det låter som värst. Det är ett dovt durrande/malande ljud som uppkommer på alla växlar och endast vid drivning (hörs även tydligt vid mycket litet gaspådrag), ej vid motorbroms. Ljudet blir inte högre vid större belastnig och det uppkommer både när man kör rakt och när man svänger (ingen skillnad). Jag bytte stödlager och hardyskiva och nya stödlagret fungerade i 2 mil innan det började skaka vid belastning. Då förstärkte vi flexdelen och skaket försvann, men då kom detta ljud istället. Har fundering om det kan vara #14 på denna del som går kärvt?: Länk
Jag kör iofs 550 hk och kompressor men det gamla stödlagret fungerade innan det trasades sönder.
Kardan sitter som den satt original så det är inte obalans i den.

Flåklypa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.