|
|
|
|---|---|
|
hej, bytte olja idag på 520'n , när ja skulle dra sista taget så smällde det till och den slutatde dra hårt, men det går inte att få loss den för hand. men ja hällde på olja och kollade och det läcker, fast dät är sjukt lite en droppe i timmen typ, det ja undrar är nu kan det ha blivit gängpaj i så fall på bulten eller i tråget eller är det kanske bara packningen som pajjat hade inte tid att tömma nya oljan nu och börja om, men tänkte kolla om någon vart med om samma sak? | |
|
Att oljepluggen gått sönder ja. Hur hårt drog du den? Drog du den med verktyg? |
|
|
drog den med spärrskaft, ända sättet att komma åt, men du tror inte att det är tråget som pajjat, är det pluggen är det ju peace of cake att byta |
|
| Det smällde till, Jag gissar på att gängerna har gått. | |
|
Hej! En kompis gjorde samma sak och då var det bara pluggen som gått av. Han bytte pluggen och packning så var det OK sedan. Lycka till! _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
tack för tipsen alla |
|
| På e34 så vet jag att den är ihålig, får du bara ut pluggen så är det bara å byta. | |
| Pluggen är konstruerad att gå sönder innan tråget får gängpaj | |
|
va på ok's gds hall nu och skulle kolla ja tog spärrskaftet och då lossnade hatten på pluggen, sen fick ja ta en bits i passande storlek och tvingade in den i tresterande del av bulten som satt fast i tråget sen kunde ja skruva ur den med hjälp av en tång som ja höll fast bitsen med, tog 20 minuter gäller bara att hitta en bits som passade så bra sopm min gjorde.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.