|
|
|
|---|---|
|
Mitt signalhorn har väsentligt försämrats på sistone och man fuderar ju osökt på varför.. Hur är de uppsatta på e46:an? Vill minnas att det är två-tons horn, Kan det ena ärjat sönder o pajat eller? Svåra att komma åt? Verkar sitta bakom fronten på bilen. Tänkte kolla på dem och kanske passa på att smacka dit ett Natilus horn, men vill ju göärna höra mig för innan. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" | |
|
Japp det stämmer, sitter 2 st signalhorn monterad på krockbalken innanför stötfångaren fram. För att komma åt dem är det enklast att lossa stötfångaren fram. BMW M-POWER |
|
|
Är inget direkt svar på din fråga men har alltid tyckt att tutan varit lite i klenaste laget på mina BMWar. Låter ju nästan inget alls. Eller beror det på den förnämliga ljudisoleringen som gör att man inte störs av sitt eget tutande :-) Fast det är lika illa i min cab och den har ju knappast nån isolering att tala om.... Tvåtons vette tusan om det är, kan inte höra någon ljudförändring när jag tutar. Gör det inte så ofta iofs, eller kanske inte tillräckligt länge. Men är som du lite intresserad av hur man kan hotta upp tutan så att den verkligen hörs. Niklas Fransosen |
|
| Länk | |
|
Nåja.. SÅ stark behöver det inte vara! Men på min gamla bil monterade jag dessa från Fultema Länk Funkar fortfarande efter 5 år enligt farsan som tog över bilen, så kvalitén känns ju OK. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.