|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har sökt runt på forumet men inte hittat något som jag tycker passar in direkt på mitt problem. Så jag startar en egen tråd.....ni får skälla på mig om ni hittar en liknande existerande tråd. Jag har en 330i -01. När bilen är kall känns accelerationen inte helt jämn. Det är lite svårt att förklara, men det är som om accelerationen "gungar" lite svagt. Det känns ungefär som om man skulle åka och "pumpgasa" väldigt väldigt försiktigt. Det är inte mycket, men det är märkbart och jag stör mig lite på det. Detta känns mest på 2:an och 3:an vid lugn "jämn" acceleration och endast på ganska låga varv, mellan 1500 och 3000. När bilen blivit varm är problemet som bortblåst. I övrigt är tomgången jämn, och bilen går bra (förutom den klassiska effektdippen vid 4000 varv som jag oxå gärna skulle bli av med..;) ). Någon som känner igen detta eller har några idéer på vad det kan vara? Mvh Jacob | |
| Är osäker men hade liknande problem med min 530i -02. Den gick visserligen som vanligt när den var kall men när man fått upp tempen efter en stunds körande så var den orkeslös och drog ojämt. Visade sig vara kamaxelgivaren som behövde bytas. | |
|
Kamaxelgivare låter som en rimlig anledning. Enklast är nog att få gjort en felkodsläsning på bilen. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.