|
|
|
|---|---|
|
Som topic lyder! Låg under bilen och monterade ner hela bakvagnsbryggan på min E30 då gled den av kardanen ena hälften sitter kvar i växellådan och andra hälften sitter i diffen! Nu när hela bakvagnen är fixad så är jag som sagt sugen på att montera ihop allt igen och då till frågan, finns det någon märkning på kardanen där dom skall sitta ihop, eller spelar det ingen roll? Med vänlig hälsning Karl-Henrik Söderqvist | |
|
Har hänt mig med att den gled ur ofrivilligt innan jag hunnit märka upp delarna. Monterade den först godtyckligt men det blev inte bra. Då studerade jag en annan kardan jag hade lös och kom fram till att bara man monterar kardanen så att de där öronen som håller om knutkorsen ligger i rät linje med varandra på samma del av axeln så blir det bra (eventuellt kan man få det 180 grader fel iofs om det är så känsligt). Svårt att förklara men så det ser ut så här ungefär: Vid stödlagret Vid bakaxelklumpen ---\ /--- ----------------------------------------- ---/ \--- Dvs precis som det är illustrerat på bilden här: Länk / Micke "I love the smell of diesel in the morning" |
|
|
Tack för svaret! hoppas på att jag får upp bakvagnen till helgen för å testa! Med vänlig hälsning Karl-Henrik Söderqvist |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.