|
|
|
|---|---|
|
Har en 525i Touring 2005.Helt plötsligt slutade fjärrlåsdosan att fungera.Får idag låsa med nycklen samt öppna dörren med nyckeln.Då går larmet på.Slutar så fort nyklen sätts i tändningslåset. Vad kan detta bero på ? Finns det säkringar till detta? Jag har provat reservnycklen och den fungerar inte heller. Tror mig ha uppfattat att även radiokanalen inte stannar kvar . Men är ej säker på detta. Kan man bli av med nyckelprogrammeringen tro? PD | |
|
Byta batteri i dosan. Kjelle |
|
| Länk kanske det kan vara det här | |
|
Tack för tippsen,angående byta batteri i nycklen så sa en kompis att det finns inte batteri i nycklen utan någon typ av laddning sker när nycklen sitter i tändningslåset.Stämmer detta? Den länk jag fick där en annan hade samma problem som mig verkar logiskt,jag skall se och kolla upp detta med mottagardelen. Tack så mycket. MVH Per PD |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nej det finns inga batterier from 99-2000 årsmodell. Kolla säkringen till mottagaren på bilen eller så får du prova att initiera om nycklarna så de synkar med mottagaren. Prova först med den andra fjärrnyckeln om du har någon. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej Tack för tipset. Kan du säga vart denna säkring sitter.Jag har inte den numreringen som borde finnas i bilen. PD |
|
| är säkert antenndelen som sitter gömd under tak "vingen" vid bakrutan. vet inte hur många sådana som bytts men många är det. den är garanterat full med vatten... | |
|
Well, det finns en laddbar cell i nyckeln (litium-mangandioxid), den drivs ju inte med bröånga precis...) Den är riktigt long-life och brukar sällan strejka innan nyckeln i sig är ganska så utsliten. Mina nycklar (lev 09/99) t.ex är lika pigga som när de var nya, så där ligger felet sällan eller aldrig. Det händer att nycklar behöver initieras om mot bilen, fast här hade ju båda nycklarna slutat så felet ligger sannolikt i bilen. Länken med problemen i mottagare/antenndel är tydligen inte helt ovanligt. FP |
|
|
Tack för alla råd. Jag var hos BMW idag och frågat,fick till svars att det förmodligen var mottagaren eller antenn.Får se på fredag då det skall åtgärdas. Jag återkommer och berättar. MVH Per PD |
|
|
Glömde att skriva att det även kunde vara någon kabel i dörrarna som gått av. Konstigt. Har alltid tyckt att BMW är kvalite. Men man börjar undra ibland........ Tekniskt sett så ligger dom säkert långt framme men är det för avancerat tro? MVH Per PD |
|
|
Finns inge batteri i nyckeln hade samma fel på min åkte in på bmw med alla nycklar och bil så synkade han dom på 30 sekunder. |
|
|
Om det inte finns nått batteri i nyckeln, vad är det som driver radiosändaren i dessa isf?? FP |
|
|
vet inte men dom sa så bmw på ja undra också hur det funka. försök öppna nyckeln får du se jag såg när dom fixa min och dom bytte inge batteri. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är ett laddbart batteriaccumulator/batteri som inte är utbytbart. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Precis som Hasso skriver så är det inte utbytbart i vanlig mening, det sitter fastlödat på kortet. Men det finns där... som jag skrev tidigare så är det en Li-MgO2 cell. Samma celltyp sitter även t.ex i en del äldre PC som backup för BIOS. FP |
|
|
Nu är felet lagat på BMW verkstan. Det var mottagardelen som inte fungerade.Sitter under takfenan sa killen bakom disken.Kostade med arbete ca 3200:- Tack för all hjälp jag fått av ER. MVH Per PD |
|
|
Har fått exakt samma fel som per1956 på min e61a -08 Båda nycklarna slutade fungera efter ett litet felmeddelande. Nu vet jag ju vad felet är så tack för informationen. Frågan är om det inte skulle gå att byta mottagaren själv?? Eller det ska väll uppdateras mjukvara å grejer efter bytet säkert? |
|
| Du kan byta själv ja men på min bil så var det kabelbrott, Så ta inget för givet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.