AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.322

bågar bakom stolarna?

38
tändstift
z3 2,8 roadster -98
tjena!

för en månad sen så köpte jag mig en bmw z3 roadster! jag måste säga "helt fantastiskt bil=)"
Men så finns det en sak som jag saknar på bilen och det är störtbågar el ja...bågarna bakom stolarna! Var finns sådana o köpa? helst skulle jag vilja ha riktiga, men då är frågan om man måste lämna in bilen på bmw verkstad? vill inte ha fejk!

tacksam för svar!

Visa användare
138
Skänebo
M5 -00
320 Touring -00
Håller med.. Fantastiskt rolig bil!

Ang. bågarna, hör med www.schmiedmann.se
Dom har väl de mesta.
Sen kan du söka här på forumet.
Finns massor av roliga länkar till diverse firmor som handhar BMW i alla dess former. Bara börja klicka.. ;)

"Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!"
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
bildelsbasen.se
Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Jag har monterat originalbågar en gång på en 99a. Det är massor med grejer att byta, inte bara att skruva fast bågarna. All plastinredning i bak skall bytas, sedan fästen med STORA skruvar, samt bågarna och låsbultar. En hel stor kartong med grejer. Jag handlade allt beg på Uppsala Bildemo för tre lappar.

38
tändstift
z3 2,8 roadster -98
får tacka för svaren jag har fått!

jo jag kan tänka mig att det inte e en lätt uppgift! för det måste ju skruvas fast i godset på nåt sett!
Men nu ser jag att det finns en chans att fixa det själv:) tycker priset e hyfsat för ett par begagnade! tack ironman...
Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Länk
Lycka till!

Riwa
38
tändstift
z3 2,8 roadster -98
riktigt grym sprängskiss du gav mig riwa=) tack!
Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Sedan ordnar du vindskydd i acryl fr glasmästare istället för nätet, underbart snyggt och bra och billigt. Jag satte bred eltejp först på bågarna, sedan limmade jag fast rutan på själva tejpen. Ca 200 spänn, se till att inte ta för tunt gods, det fladdrar annars i vinden.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.