AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.536

Höger backspegel vrider inte ner sig vid parkering

Mi
3
Micke 63
525i 2002
Höger backspegel vrider inte ner sig vid parkering när backen är ilagd.Omkopplaren står till vänster och båda speglarna fungerar att ställa in.
Tacksam för hjälp!! Mvh Micke

62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Hej

Provat med omkopplaren i läge för justering av höger spegel?
så ska det vara på äldre bilar för att det ska fungera.
Finns några gamla trådar om detta. Switchen skall stå till vänster, men funktionen finns bara på bilar med elstolar med minnesfunktion.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Mi
3
Micke 63
525i 2002
Tack då vet jag varför det inte fungerar.Har vanliga stolar

th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Kan bara tillägga att du inte behöver vara ledsen för det
Har tillbehöret och har det nästan aldrig in kopplat

Ha de T
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Har det på E38'an och tycker det är underbart! Saknar det varje gång jag backar med andra bilar..

______

Foto Länk
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej hopp:)

Jag är också en av dem som älskar funktionen och använder den nästan dagligen då det ska backas in vid trottoarkanter. Kanske beror på att jag förra sommaren äntligen fick tag i och lät renovera 18tum M5 original fälgar med sprillans nya däck:)

Det värsta jag vet är kantskrapningar på vackra fälgar...

Mvh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
Jag hade denna funktion på vår bil och saknar den nu.

Den funkade fint tills en fiskmås försökte död backspegeln i 140 km/h...
(1-0 till backspegeln... :) )

Spegeln funkar fortfarande att ställa in som vanligt, men vill inte vinkla ner sig vid back. Det känns som att denna funktion borde funka om inställning av spegeln funkar?

Vilka sensorer/grejor påverkar funktionen?

Karl Birgander, Göteborg
BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Min gick också sönder och på bmw sa de att man måste byta hela backspegeln för 6000 och det känns ju lite overkill, men de sa att de är en sensor bakom glaset i spegeln som kan ha gått sönder. Min vinklar ibland ner sig förmycket ibland för lite och ibland inte alls.
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Kapar tråden med en fråga.

Går det att ställa in hur mycket spegeln ska vika ner sig? Tycker den vinklar ner alldeles för mycket.

På alla Cittror jag haft med den funktionen så har det gått att ställa in hur mycket vinkel man vill ha när man backar, och då tycker man att det borde gå på BMW också.
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Jag tror inte det går att ställa in hur mycket om den går ner för mycket är det troligtvis en sensor som är trasig. Det ska liksom vara någon form av "stopp" som säger att den inte ska vinklas mer.
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Hur mycket ska den vinkla ner sig då? Min viker ner sig så man ser bakhjulet ungefär. Skulle vilja ha den lite högre så man ser nån meter längre bak. Ungefär hörnet på bakskärmen alltså.
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Min har nog vinklat ner sig något mindre då den funkade men ska jag vara ärlig så är vinkeln nog mer anpassad för att man ska se om det ligger något på marken än vad det är att man ska se bakåt...menjag vet inte exakt hur många grader vi snackar om, bakdäcket låter nog rätt normalt men det beror ju också lite på hur högt eller lågt du sitter i stolen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.