|
|
|
|---|---|
|
Fråga. Servot blir trögt vid långsam körning,men ibland funkar det helt ok.. Gasade på idag rakt fram,och när jag försökte svänga så blev det"blyratt"..typ styrningen hängde inte med. Kollade vätskan och såg till min förskräckelse:):) att den var typ delad(som olja på vatten) Kändes som någon hällt i en annan vätska än originalet. Så frågan är..kan olika vätskor ge servoproblem??som de jag beskriver?? | |
|
Har för mig att man absolut inte får blanda två olika servovätskor. Om man byter till en annan typ så måste man först skölja igenom med den nya ett par gånger för att få bort den gamla. Har nivåreglering på dämparna bak på min gamla skorv. Både den och styrservon tar vätska från samma påfyllningskärl. Jag höll på att hälla i fel på min. Det stod på locket klart och tydligt vilken vätska jag skulle använda (pentosin nånting, grön), men så hade väl nån av dom tidigare ägarna hällt i en röd variant istället. Dom här två fick jag veta att dom får absolut inte blandas. Då blir det "kajko"! "Nöden är uppfinningarnas moder." |
|
| Tack Theobald..som jag misstänkte..skall genast byta ut vätskan så fort det går.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.