|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte för drygt en månad sedan en svensksåld 528iAT -99 med 19800 mil på mätaren och i riktigt fint skick maskinellt. Automatlådan har växlat helsnyggt men i fredags började den helt plötsligt att strejka... Märkte inget konstigt förrän varningslampan med "kugghjulet" tändes, vilket indikerar att automaten körs i nödläge. Tyckte mig ana en svag bränd doft. Åkte omedelbart vidare, till BMW-verkstaden. Lådan slirade en del men växlade helt ok, körde lugnt och försiktigt de ca 5 km jag hade kvar. På parkeringen utanför Lindholms Bil noterade jag att dragläget försvunnit på Driven... Har nu lämnat bilen på Lindholms Bil/BMW i Umeå och de skulle kolla lådan och återkomma så fort de haft tid att gå igenom bilen. Vad kan man vänta sig för besked? Kundmottagaren verkade ganska inne på ett byte till en beg. låda. Vad kan ett sånt kalas sluta på? Finns det annars någon i Umeå som är bra på renoveringar av automatlådor, om detta skulle bli billigare? MVH Christofer | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Lundbergs i Burträsk är experterna i ditt "Närområde". En renovering är att föredra än att byta till en annan beggad låda, totalpriset brukar inte skilja så mycket beroend på vad en beggad låda kostar från skroten. Och att lämna ett sådant jobb till BMW blir mer än dubbelt så dyrt än en fristående verksta pga timdebiteringen brukar var dubbelt upp oftast. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack hasso för svaret! Då ska jag kolla med Lundbergs i Burträsk så fort Lindholms har hittat felet. |
|
|
Felet avhjälpt! Det var en positionsbrytare som behövde bytas. Kostnad 7400kr inklusive oljeservice, bättre än 25-30000kr för byte av låda...:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.